Микола Наход

«У нас немає клієнтів – тільки гості»

Фонтан енергії – таким мені бачиться Микола Наход, власник і натхненник ресторації «Добра хата». І де тільки береться сила та час – встигнути всюди, контролювати чи не кожен процес в улюбленій справі. Про те, яким має бути ідеальний ресторан розповідає кращий ресторатор Волині 2014.

Досьє

Персона: Наход Микола Іванович

Посада: власник ресторану «Добра Хата», член правління Асоціації кулінарів України, голова осередку Волинської області

Визнання – це підтвердження праці

Смак: домашній, українських страв

Фільм: «Війна і мир»

Коронна страва: барбекю

Не здійснена мрія: готельно-ресторанний комплекс

Найбільш пам'ятний момент дитинства: коли мама готує сніданок

Найбожевільніший вчинок: не плануючи, «вбалакав» близьких на поїздку до Єрусалима, коли відпочивали в Єгипті

Ціль всього життя: завжди лишатись людиною

Мир – це все. Це те, чого ми раніше не цінували

 

Лише Насолода: Миколо Івановичу, підбийте підсумки минулого року: що знайшли, що втратили, яким він був для Вас?

Микола Наход: Ми реалізувались як хороший заклад, покращили якість обслуговування наших гостей. Звісно, складна ситуація в країні не дає бізнесу нормально розвиватись, люди не можуть розслабитись і просто щиро відпочивати. Проте, як ресторан, ми робимо все, що можемо, – смачно готуємо, оточуємо атмосферою домашнього затишку та тепла, слухаємо і чуємо побажання споживачів. Ресторанний бізнес, як ніякий інший, відчуває кризові віяння, але я не звик скаржитись. Просто потрібно трошки притримати власні бажання і не думати про надприбутки, в той же час намагатись розвиватися.

ЛН: У минулому Вас знають як власника ресторанів «Бурштин» та «Данко». Сьогодні ж Ви власник розкішного ресторану «Добра Хата». Що змінилося? Розкажіть більше про новий проект.

МН: Це кардинально інший проект, він був задуманий, як щось нове, не подібне на попередні. Якщо говорити детально – з кухні минулих закладів лишили лише найкращі рецепти та модернізували їх, додали в меню сезонних страв – за задумкою заклад має бути максимально схожим на обійстя гостинних хазяйновитих газдів. Можна сказати, я кохаюсь у слов’янській кухні, тут таке широке поле для творчості, стільки варіантів приготування смаколиків. Втім, маємо і страви, які не відносяться власне до української кухні, наприклад, у нас в будь-який час можна посмажити барбекю під відкритим небом, на дровах. Ми постійно працюємо над новинками – людей треба дивувати, радувати, тоді їм буде хотітись повертатись до нас.

ЛН: Мої враження, та й не лише мої: у Вас як завжди гостинно, жива музика, а кухар нууу дуже смачно готує. Яка коронна страва закладу?

МН: «Крик душі» - плато з асортиментом різних українських ковбас та барбекю. Найкраще в нас готують м'ясо на дровах, однозначно.

ЛН: Напевно, у Вас чудово відзначити весілля в українському стилі, або день народження. Скільки пар за минулий нелегкий рік обрали Ваш заклад для свого незабутнього дня?

МН: 16 пар у нас святкували найщасливішу подію життя. Ми намагались зробити цей день для них пам’ятним. Пройдуть роки, багато чого забудеться, але вдало сплановане та організоване свято лишиться в спогадах назавжди. Шукаємо індивідуальний підхід до кожного. У нас нема клієнтів – тільки гості. Кожен, хто ступає на поріг «Доброї хати», має вийти від нас ситим і щасливим.

ЛН: У 2014 Ви стали кращим ресторатором року. Чим для Вас є ця нагорода?

МН: Це підтвердження того, що я роблю все правильно: визнання, відзначення твоїх перемог, копіткої щоденної праці. Відзнака «Ресторатор року» – як вказівник, що я йду в правильному напрямку. Напевно, вагомішою для мене є відзнака Асоціації кулінарів України, адже це більш профільна нагорода.

ЛН: Розкажіть, з чого складається день Миколи Находа.

МН: Однозначно відповісти не можу. Кожен день все по-різному. Основна частина дня – це спілкування.

ЛН: А скільки часу в день витрачаєте на спілкування саме з гостями?

МН: Дуже багато. Людей треба чути, щоб знати, що їм потрібно. Зокрема, для іноземних гостей маємо меню англійською мовою. Для дітей – дитяче меню, для молодят – бенкетне. Таким чином виражаємо турботу про всіх. Я не ділю гостей на «VIP» і «не VIP», для мене вони всі важливі, кожного радий бачити, з кожним радий поспілкуватись.

ЛН: Як можете прокоментувати ресторанний бізнес у Луцьку?  

МН: На сьогодні справді якісного ресторанного бізнесу у первинному сенсі цього слова у Луцьку немає. Він має бути відкритий для кожного. На вищому рівні має бути рівень обслуговування – наразі у Луцьку слабкий рівень, порівняно зі стандартами. Не відповідає технології і якість приготування страв, також в багатьох закладах стиль інтер’єру не відповідає стилю меню. Головне – немає спеціалістів, які б цим займались, які могли б перетворити конструктивну критику в якісні послуги. Важливо, щоб меню було повністю реальним. Якщо немає цієї страви, якихось певних інгредієнтів, то й в меню її бути не повинно або це має бути зазначено. Важлива також і швидкість обслуговування. За 30 років у ресторанному бізнесі я встиг приміряти на собі майже всі можливі ролі, починаючи від простого офіціанта, тому знаю, як має відбуватись кожен процес, що потрібно для ідеальної кухні. Тепер до мене приїздять консультуватись колеги з області та сусідніх міст, але попри такий солідний досвід і сам не соромлюсь питати порад. Потрібно йти в ногу зі світом!

ЛН: Ви організатор фестивалю Бурштинова осінь. Давно не відбувався цей смачний захід. На майбутнє плануєте організовувати кулінарні події?

МН: Проводили його 6 років підряд. Гасло фестивалю – заяви про себе і свою професію. На фестивалі були не лише страви – зачіски, одяг, різьба по дереву, гончарство. Словом, все, чому вчать в профтехучилищах. Хотілося б проводити такі заходи і надалі, але зараз не час, людям не до того. Закінчиться війна, стабілізується ситуація в країні – думаю, будемо робити такі заходи ще.

ЛН: Ви багато працюєте. Знаємо, що минулий рік подарував Вам не лише визнання й статус КРАЩОГО РЕСТОРАТОРА, а й статус дідуся. Рідні не ображаються, коли у вихідні приділяєте час роботі, а не їм?

МН: Хотілося б проводити більше часу з рідними, але поки не виходить, не зважаючи на те, що моїх закладів стало менше. Хочеться все проконтролювати, не те, щоб не довіряю персоналу – просто на 100% можна бути впевненим, що добре буде, коли зробиш сам. Попервах навіть кожну нову страву пропускав через свої руки, заміщаючи шеф-кухаря. Рідні розуміють – все, що роблю, то для них. У майбутньому це буде бізнес дочки та зятя. Поки вони не долучаються до справи, не готові ще. Але я ще й не такий старий, щоб відходити від справ (усміхається).

ЛН: Планами на майбутнє поділитеся? Чи стане «Добра хата» рекреаційним комплексом?

МН: Стане, дуже сподіваюсь що стане. Кажуть, загадувати наперед не можна, але коли чогось дуже хочеш – воно збудеться. Працюємо над цим, хочемо надавати повний спектр відпочинкових послуг – сюди входить і готель, і спортзал, і ресторація, звісно. Хочемо зробити також перукарню, більярдні, сауну, гаражі. Ресторан – лише перший крок до відпочинково-оздоровчого комплексу. Шукаємо зараз партнерів, спонсорів, «Добра хата» відкрита до співпраці. Сподіваємось, скоро втілимо цей проект у реальність повністю!

Спілкувалася: Людмила Панасюк. Фото: Ірина Дяченко. Опубліковано "Лише Насолода" № 4(32) березень-квітень 2015 

 

Проведення урочистих банкетів, весіль, фуршетів, бізнес-ланчів, експрес обідів.

Парковка автомобілів. 15 хв. Від Луцьк

с. Зміїнець, вул. Луцька, 37

 

тел.: (0332) 700488