Наталія Сидун

«Моя професія змінює жінок на краще»

Отримавши диплом магістра економіки, Наталка Сидун віддала його мамі та вирішила втілити свою дитячу мрію – стати перукарем. Хоча мама довго відмовляла, адже вважала, що перукарем багато грошей не заробиш, але зараз Наталка – бізнес-вумен, власниця салонів краси «Fashion Men» & «Fashion Lady». Завдяки чому вдалося досягнути такого успіху, як планує розвивати перукарське мистецтво в Луцьку, хто чекає її вдома? На ці та багато інших питань відповіла в інтерв’ю Наталія Сидун спеціально для читачів  журналу «People UA»

Довідка

Персона: Сидун Наталія Степанівна

Посада: власниця салонів краси «Fashion Men» & «Fashion Lady»

Знак зодіаку: водолій

Життєве кредо: жити в задоволення і насолоджуватися моментом

Сімейний стан: громадянський шлюб

В дитинстві мріяла стати перукарем

Важлива подія в житті: народження донечки Міланки

Бізнес для неї – це самореалізація, відчуття потрібності, надійності, стабільності

Влада для неї – це відсутність градації між працівниками, колектив – це одне ціле

Вишукане дійство: Віденський бал

Історичне місто: Венеція і Верона

Вражаючий музей: Віденський музей історії мистецтв

Улюблений фільм: «Солодкий листопад»

Музика: Лара Фабіан, Адель

Книга: відеокнига «Секрет»

Авто: Infiniti Q 50 білого кольору

Вид спорту: бальні танці

Вид відпочинку: море, океан

Страва: салат «Цезар»

Напій: кава американо з молоком

Ідеальний дім – це там, де є коханий чоловік і п’ятеро дітей)

Справжній смак життя – це жити в задоволення і кайфувати від того, що робиш

 

People UA: Хоча стати перукарем – це була Ваша дитяча мрія, але Ви не відразу втілили її в життя. Чому?

Наталія Сидун: Так, справді. Ще з дитинства мріяла стати перукарем, але мама казала, що цією професією багато грошей не заробиш. Тому навчалася в  технікумі, здобула освіту бухгалтера. Потім вивчилася на економіста-магістра. Віддала цей диплом мамі та почала втілювати свою дитячу мрію – здобувати професію перукаря. Адже мені більше до вподоби спілкуватися із людьми, ніж «гратися» із цифрами. Мені подобається дарувати красу жінкам. Порядок на голові та впевненість у собі можуть змінити життя жінки в кращусторону. Звичайно, були вагання, чи правильну професію я обрала, але, коли отримала три дзвінки від чоловіків моїх клієнток, які дякували за кардинальні зміни зовнішності дружини, я зрозуміла, що це справді те, чим я хочу займатися.

People UA: Зараз Ви бізнес-вумен, власниця салонів «Fashion Men» & «Fashion Lady». Чому Вас зацікавила саме beauty-діяльність та з чого розпочинали створення власної справи?

Наталія Сидун: Я з 15 років почала працювати в сфері послуг. Була консультантом, промоутером, супервайзером. У свої двадцять років я мала невеличкий кавовий бізнес. Це шість торгових місць у Луцьку, де продавали каву і морозиво влітку. Я сама на себе заробляла. Але втомилася чекати свого покупця і захотіла рухатися далі. Тому продала цей бізнес, який, до речі, зараз дуже успішно працює і далі. У мене була власна перукарка, з якою я радилася стосовно здобуття фаху перукаря-колориста. Вона не зовсім вірила в мене. Адже це дуже відповідальна робота із людьми та їхнім волоссям. Але я мала бажання вчитися і повірила в себе сама. Після тримісячного навчання у Луцьку, мені довіряли стригти лише чуби. Я боялася забути усе, чого навчилася. Потім я працювала і паралельно навчалася, зрозумівши, що можу рухатися далі. Саме тому відвідала велику кількість семінарів з перукарського мистецтва по усій Україні. Був навіть такий семінар, який я відвідала 20 разів. Порівнюю це з книжкою, яку можна прочитати двадцять разів і щоразу відкрити для себе щось нове. Після року роботи перукарем я вирішила працювати сама на себе. Через напружений робочий графік  не завжди могла відвідати ті тренінги в Києві, які хотіла. Я орендувала невеличке приміщення – 17 квадратних метрів, в якому й створювала красу: робила макіяж та корекцію брів, стригла та фарбувала волосся.

People UA: Сьогодні є безліч курсів та тренінгів, які дозволять вдосконалити роботу. В кого здобували знання у сфері краси? Інформована, що Ви навіть навчалися в Парижі у відомого перукаря зі світовим ім’ям. Розкажіть нам про запозичений досвід роботи та прагнення до вдосконалення професійної майстерності. 

Наталія Сидун: Головне – це знання і розвиток. Я постійно прагну до самовдосконалення своєї майстерності, тому не пропускаю можливості відвідувати професійні курси та тренінги. Я пройшла навчальний курс «Захист технолога по колористиці» у школі D2 В. Дюденка, «S&A group» у навчальному центрі А. Антонюка, студії Естель у місті Луцьку та Києві. На той час це були найдорожчі фахові школи, наприклад, один із перших моїх семінарів вісім років тому коштував 5 тисяч гривень.

До слова, я навчалася в Парижі у відомого перукаря Жака Десанжа, студія якого знаходиться на четвертому поверсі. Наші салони розташовані у центрі міста на 3-му поверсі. Виникає питання: чому наші люди вважають, що салони краси повинні знаходитися в приміщенні лише на першому поверсі? Мрію ще навчатися у Лондоні, у школі британського перукаря-новатора Відала Сасуна, який робить оригінальні і витончені стрижки та зачіски.

People UA: У Ваших планах – створення Федерації перукарів. Звідки виникла ідея? Чому саме федераціяі яка її мета?

Наталія Сидун: Я багато подорожую по світу і спілкуюся із іншими власниками салонів,мені подобається обмінюватися із ними думками про індустрію краси. І в мене виникло бажання створити культурну ідеологію для всіх салонів краси, де б було прописано, наприклад, як правильно обслуговувати клієнтів. Спілкуючись зі своїми колегами, помітила, що у всіх є проблема із професійними працівниками. Тому в мене з’явилася ідея створити Федерацію перукарів у західному регіоні України «West Beauty», на базі якої ми могли б  не лише обмінюватися досвідом і збиратися за круглим столом із власниками салонів, але й проводити навчання та цікаві чемпіонати серед майстрів, а суддями були б  досвідчені перукарі.

     Дана федерація буде корисною усім салонам краси та beauty-студіям, оскільки власники та директори цих центрів матимуть такі можливості:

✔ обговорити за круглим столом завдання та  проблеми, що стоять перед ними;

✔поспілкуватися про пільгові умови для працівників, які навчатимуться на фахових курсах та семінарах;

✔зустрітися із експертами та лідерами beauty-індустрії з метою обговорення основних модних тенденцій;

✔при федерації створюється школа, тому учасники федерації матимуть нагодувідбирати та працевлаштовувати найкращих учнів та випускників школи.

People UA: Восени Ви плануєте відкрити в Луцьку ліцензовану школу краси на базі Федерації перукарів «West Beauty», після завершення якої видаватимете офіційний сертифікат. Які майстри будуть викладати у ній?

Наталія Сидун: Навчання у школі краси на базі Федерації перукарів поділимо на три групи – для учнів 10-11 класів, для перукарів, які хочуть підвищити кваліфікацію, та для власників салонів краси. Викладачами в школі будуть професіонали з України та з-за  кордону.

Я планую навчати в школі не лише перукарів, але й учнів старших класів, у яких є бажання здобути освіту перукаря та не втрачати свій час.

Федерація «West Beauty» буде корисною усім салонам краси та beauty-студіям, оскільки власники та директори цих центрів матимуть можливість за круглим столом обговорити та пропрацювати ключові завдання та спільні проблеми, що стоять перед ними; матимуть пільгові умови для своїх працівників до навчальних курсів та семінарів; будуть в курсі основних тенденцій, адже до Федерації будуть запрошені ключові експерти та лідери індустрії краси.

Для новачків Федерація створює школу для різних рівнів кваліфікації спеціалістів. До школи будуть залучені провідні майстри та експерти в своїй ніші. Буде можливість отримати знання безпосередньо він найкращих тренерів та одержати  сертифікати про отримання того чи іншого рівня експертності, нетворкінгу,  буде гарантоване  працевлаштування.

До створення Федераціі долучається Людмила Пенцак – бізнес-тренер, коуч та власник PR агенції «White Light». Учасники  федерації  зможуть мати доступи:

✔до провідних інноваційних програм ведення та оптимізації бізнесу;

✔до ефективних технік для роботи з персоналом;

✔ключових методик залучення нових клієнтів та масштабування бізнесу.

People UA: Що потрібно для того, аби стати майстром-перукарем?

Наталія Сидун: Перукарська діяльність – це мистецтво. Цінувати перукарів потрібно так само, як  і дизайнерів, художників, поетів. Перукарському мистецтву можна навчитися, якщо мати бажання.

Власне, в кожному салоні краси є нестача професійних кадрів. Ми бачимо невтішну тенденцію, що навчатися в училище на перукарів часто йдуть люди, які не змогли здати ЗНО чи не знали,  в якій сфері себе реалізувати. Мало хто з студентів-перукарів задумується, що буде працювати в сфері краси. Хочеться змінити ситуацію.

People UA: Сьогодні на ринку праці не вистачає кадрів. Знаю, що у Вашій школі   навчають майстрів перукарської майстерності.

Наталія Сидун: Зараз молоді люди їдуть працювати за кордон в пошуках кращого життя.  Повертаючись  в Україну, задумуються, що, працюючи й тут на двох роботах,   можуть  заробити такі самі кошти,  як на чужині. Люди, які вчора працювали на когось із п’ятої ранку до пізнього вечора,  і сьогодні відкрили власну справу,  повторюють свої ж помилки. Колись вони пішли від свого керівника, а сьогодні від них йдуть люди. Зрозуміло, що спеціалісти, яких ми вчора навчили працювати, завтра можуть стати власниками бізнесу. Важливо сьогодні вміти гарно попрощатися і , можливо, налагодити в майбутньому співпрацю з колишнім роботодавцем.

Бути власником бізнесу – це нести, в першу чергу,  відповідальність, дбати про мікроклімат на робочому місці, оплачувати вчасно оренду приміщення та виплачувати заробітню платню, забезпечувати необхідним устаткуванням та препаратами свою команду.

People UA: Важливе місце займають препарати, які використовують в роботі  майстри. Якими брендами користуються у Ваших салонах? 

Наталія Сидун: У численних школах, де  шліфується фахова майстерність, використовують матеріали відомих брендів і торгових марок від виробників багатьох країн. Я зрозуміла, що найбільше мені імпонують італійські бренди, адже італійці звертають максимум уваги на особливості волосся, створюючи широку лінію препаратів за його доглядом. І кожна людина може вибрати саме той засіб, який підходить їй найбільше.

People UA: Для багатьох людей відвідування салону краси - це свого роду ритуал.  Саме від майстрів  залежить, чи вийде від них задоволеним клієнт. На що звертаєте увагу, коли приймаєте людей до своєї команди професіоналів?

Наталія Сидун: Насамперед,  на чесність і бажання працювати. Людина може не мати досвіду роботи в цій сфері, але мати величезне бажання працювати та вдосконалюватися. Я вважаю, що всьому можна навчитися.  Завжди ціную відданість. Мої працівники -  наче посіяне зерно, в яке я вкладаю душу. В перукарській роботі мало відпрацювати з 9 до 18 години. Тут потрібно вміти своєю роботою здобути постійних клієнтів. Адже кожен клієнт хоче, щоб його в тій чи іншій сфері обслуговували справді професіонали. А коли перукар буде задоволений своєю роботою, тоді і клієнт це також відчує.

People UA: Чи відвідують майстри Ваших салонів курси та тренінги?

Наталія Сидун: Раз у рік ми проводимо навчання для нашого колективу і паралельно допомагаємо з оплатою на інших семінарах. Ми стежимо за розвитком наших працівників. Ми їх не примушуємо, але стимулюємо розвиватися. Тому завдяки постійному вдосконаленню майстрів ми здобули хорошу репутацію,  і на цьому не зупиняємося.

People UA: Які послуги пропонуєте клієнтам у Ваших салонах краси? І яку ексклюзивну послугу можете запропонувати відвідувачам?

Наталія Сидун: Усалоні «Fashion Men» є цілий спектр послуг для чоловіків. Від елегантної чоловічої стрижки до догляду за волоссям, бровами та бородою. Звичайно, враховуючи індивідуальність  кожного клієнта. Є така послуга, як камуфляж. Камуфляж–спеціальна процедура, розроблена для чоловіків, щоб волосся виглядало досить елегантно в будь-якому віці. Камуфляж робиться всього 5-10 хвилин після стрижки, перед миттям голови. Після цієї процедури ви виглядатимете значно молодше і почуватиметеся впевнено.

У нас є дитячі стрижки, акції «тато + син». У нас зараз є нова послуга для чоловіків – «ваксинг» – це видалення волосся на потиличній зоні за допомогою спеціального воску.

Обравши салон «Fashion Lady», наші клієнтки будуть забезпечені такими найрізноманітнішими послугами: індивідуальний підбір засобів по догляду за волоссям, шкірою голови; ламінування вій та брів; підбір косметики, різні види та техніки фарбування волосся, манікюр, педикюр; депіляція, масаж.

Кардинальну зміну свого іміджу я можу назвати ексклюзивною послугою наших салонів. Ми підбираємо імідж, який стилістично пасуватиме людині і змінить життя на краще.

People UA: Чому порекомендували б відвідати саме Ваші заклади, адже конкурентів у Луцьку вистачає? Які переваги Ваших салонів?

Наталія Сидун: Унас приємна та затишна атмосфера, індивідуальний підхід до клієнта, великий спектр послуг, образ «від А до Я», професійний колектив, постійне бажання вдосконалюватися, задоволені клієнти та смачна каваJ

People UA: На роботі Ви бізнес-вумен. А яка Ви в домашній атмосфері серед рідних людей? Як проводите вільний час?

Наталія Сидун: Бути бізнес-вумен, звичайно, нелегко. А я ще й працююча мама в декреті. Люблю, щоб і вдома був порядок, затишок і смачна їжа. Хочеться бути леді на роботі і справжньою жінкою вдома. Мені подобається комфорт у відносинах і в родині. Обожнюю готувати. Мій чоловік любить їсти все, що я приготую: і голубці, і червоний борщ. Ексклюзивними стравами я люблю насолоджуватися у ресторанах, а вдома готувати домашню їжу. Так склалося, що я вийшла на роботу, коли моїй донечці Міланці було лише 10 днів, тому мені допомагає няня. Адже це бізнес, і має бути постійний контроль, я практикуючий майстер, і маю приємних і гарних клієнтів. Намагаюся поєднувати і роботу, і материнство, адже бізнес – це також моя дитинка, в яку я мушу вкладати  і не залишити надовго.

People UA: Традиційне питання від нашого журналу: в чому секрет Вашого успіху?

Наталія Сидун: Я отримую задоволення від усього, чим займаюся, адже людина живе раз і не знає, що її чекає завтра. Я дійсно кайфую. Але разом із тим я – перфекціоністка. Постійно прагну себе розвивати, дисциплінувати і намагаюся, щоб так робили люди, які поруч зі мною. Якщо вони будуть реалізовані, то я буду реалізована також. Я хочу бути прикладом для своєї донечки та своїх колег. Мені подобається, як моя професія змінює жінок, надає їм впевненості в собі та навіть іноді відкриває їх з іншого боку. Перукар – це та професія, яка дозволяє розвиватися і бути  психологом, консультантом, другом, перебувати в постійному живому спілкуванні із людьми, мати багато знайомих і постійно рухатися вперед.

Спілкувалася: Інна Кулініч. Макіяж та зачіска: салон краси «Fashion Lady»

 Men's Style Salon

м. Луцьк

просп. Волі, 27

(095) 9311119

(097) 9711119

Fashion Lady Salon

м. Луцьк

просп. Волі, 27

(050) 2022292    

(096) 2122292

 

Опубліковано: People UA № 2(48), осінь 2019