Олександр Подзізей

«Музика це на 80% спорт, і без репетицій ти ніколи не будеш добре звучати».

Музика – це не просто мистецтво, це те, що надихає, лікує, зачаровує. Достатньо увімкнути пісню – і ти переносишся у свій таємний вимір. Проте сьогодні ми часто забуваємо про культуру слухання музики. Так вважає і лідер гурту «Резус Блюз» Олександр Подзізей. Він за якісну музику, за те, щоб цінувати роботу тих, хто дарує мистецтво світові. У ексклюзивному інтерв’ю Олександр розповів про історію становлення гурту «Резус Блюз», курйозні випадки на сцені та за кулісами, а також поділився думками щодо проблематики сьогоднішнього шоу-бізу. 

 

PeopleUA: Музика для Вас це перш за все робота чи все ж таки поклик душі?

Олександр Подзізей: Я думаю і те, й інше. В першу чергу це поклик душі, але це й робота, тому що музикант може реалізуватися тільки в колективі, а для того, щоб колектив існував, потрібно багато виступати.

PeopleUA: Чи хотіли б спробувати виступити в популярних телевізійних шоу на кшталт «Голос країни», «X-фактор»? 

Олександр Подзізей: Ми не беремо участь у таких телешоу і навряд чи хотіли б, бо, знаєте, ми самодостатній колектив, який зайняв свою нішу і, що найважливіше, має свою публіку.

PeopleUA: Весільний бум в розпалі, чи користується Ваш гурт популярністю серед молодят? Як часто запрошують виступити на весіллі? 

Олександр Подзізей:Ми майже кожен тиждень десь граємо. Це весілля, корпоративи, фестивалі, клуби. Раніше нас часто запрошували виступати як джазовий колектив і траплялися ситуації, коли замовники після третьої пісні просили заграти щось «нормальне». Тому ми врешті-решт зробили три програми: джазову, лаунж та танцювальну, щоб задовільнити смаки усіх наших слухачів.
PeopleUA: Як Ви вважаєте, які проблеми розвитку української музики? Що перешкоджає побудувати успішний шоу-бізнес? 

Олександр Подзізей: Це насправді дуже різні запитання. Успішний шоу-бізнес будується по своїх схемах. Наразі проблема України полягає в тому, що ми робимо культ кінцевого продукту і забуваємо про людей, які створюють музику, про аранжувальників, композиторів, музикантів. Тільки люди, які глибоко розуміють музику та знають, що за співачкою, яка виступає на сцені, перепрошую, в білизні, як правило, стоїть ще ціла команда професіоналів. Тому «Резус Блюз» це наша місія, ми несемо культуру живого виконання і показуємо роботу всього колективу. На сьогоднішній день шоу-бізнес продає секс, а музика іде як додаток в навантаження. Ми в свою чергу продаємо музику та популяризуємо культ професійного музиканта. У нас є ще одна проблема українських міст – це клуби. Виявляється це у наступному: люди зі смаком мають досить обмежений вибір спеціалізованих закладів, де могли б насолоджуватися живою музикою, класикою, тим самим джазом. Адже це музика, яка працює з емоціями людей, а люди зі смаком хочуть задовольнити перш за все свої емоції. А у нас часто заходиш у клуби і на тебе 130 децибелів звуку в голову вдаряє. З'являється легка контузія. Я думаю, якби в Луцьку заклади робили більший акцент на живе виконання, а це сцена, апаратура, акустика залу, правильне розміщення столів, воно б неодмінно користувалося популярністю серед поціновувачів музики. І ще одна злободенна проблема це справжня культура слухання музики. Люди слухають її скрізь: по дорозі, в автобусі, в кафе, в супермаркетах. А так не можна. Музикою потрібно насолоджуватися, її мають слухати по-особливому. Це якби вас запросили на смачну вечерю в ресторан, а ви по дорозі зїли два хот-доги. Музику потрібно слухати голодним, це ритуал. Наприклад, у кінці робочого дня, прийти додому, поставити перед собою якісні колонки, зробити філіжанку кави, закрити очі і просто слухати, відчувати, насолоджуватися.

PeopleUA: Розкажіть про веселі ситуації під час виступу на вечірках. 

Олександр Подзізей: Нещодавно на корпоративі нас декілька разів просили зіграти «Белые розы». Ми принципово не співаємо російською, то виконали у джазі українськомовну версію «Білі троянди». Замовник був щасливий і сказав, що  кращих музикантів ще не чув. Знайшли золотий компроміс, і це чудово!

PeopleUA: Яка музика Вас об’єднала, на кого з відомих артистів орієнтуєтесь?

Олександр Подзізей: Сучасні музиканти грають і навчаються одній музиці, а люблять зовсім іншу, як правило. Ми зібрали музикантів, які люблять стиль «Резус Блюза», це aicid jazz та jazz funk.

PeopleUA: Від початку заснування гурту змінювався його склад. Чому, що шукав «Резус Блюз»?

Олександр Подзізей: Для створення гурту потрібні талановиті музиканти, які розділяють смаки, хочуть і можуть приділяти цьому час, тому що музика це на 80% спорт, і без репетицій ти ніколи не будеш добре звучати. Склад змінюється, бо деякі музиканти виїхали жити в інші міста, дехто змінив роботу, хтось поїхав за кордон шукати кращого життя, і тому маємо те, що маємо. Всі зміни завжди відбуваються до кращого. Сьогодні «Резус Блюз» звучить у тому складі, який до вподоби слухачам.

PeopleUA: В одному із інтерв’ю солістка Інна Кириченко зазначила, що «Резус Блюз та Інна Кириченко» це 2 різних проекти, це справді так? Розкажіть, як і чому цих 2 проекти об’єднались? 

Олександр Подзізей: Інна Кириченко це самодостатня співачка, гурт «Резус Блюз» існував без Інни Кириченко, та й Інна існувала без «Резусу». Вона і в театрі співає, і у хорі «Оранта», і в Рівненському джазовому оркестрі «Мегаполіс», і викладає в інституті мистецтв. На сьогоднішній день Інна працює вокалісткою в корпорації «Sumsung» у Кореї. Вона дуже потужна співачка. «Резус Блюз» запропонував їй співпрацю, бо вважає Інну однією з найкращих джазових виконавців, а вона погодилась.

PeopleUA: Першою вокалісткою гурту «Резус Блюз» була Тетяна Ціхоцька. Її стиль виконання і репертуар загалом абсолютно відрізняються від тієї музики, яку виконує зараз Інна Кириченко. Чому змінили напрямок виконання? 

Олександр Подзізей: Ми формувалися ще у далекі 90-ті роки і вже тоді грали подібну музику, що і сьогодні. Так, Тетяна Ціхоцька зараз фольклорний виконавець, але це є професійна співачка, яка може працювати у різних стилях. Сьогодні вона випускає якісний фольклорний продукт.

PeopleUA: Як ставитесь до критики, і чи часто доводиться її вислуховувати? 

Олександр Подзізей: Досить часто. Коли ти вживу працюєш, тебе постійно хтось критикує: клієнти, колеги. Але найсолодша критика це від професіоналів, які дійсно роблять слушні зауваження і можуть вплинути та підштовхнути до розвитку. Критика повинна бути не на емоціях, а конкретна, по суті. Навіть приємно, коли критикують професіонали, це дає шанс щось змінити.

PeopleUA: Ви хотіли зробити цікавий експеримент «сейшн», тобто коли музиканти зможуть приєднуватися до вас безпосередньо під час виступу. Скажіть, будь ласка, чи вже пробували втілити це у життя?

Олександр Подзізей: Взимку, коли роботи небагато, ми робили декілька таких проектів. І як тільки стане зимно, ми вкотре повернемося до них. Такі творчі вечори надихають.

PeopleUA: Які плани на майбутнє?

Олександр Подзізей: Маємо плани брати участь у фестивалях. Ну як же без вдосконалення?! Репетиції, репетиції, репетиції. Саме вони приносять найбільше задоволення. Коли в кінці репетиції ти знервований, але всі зіграли те, що ти хотів, це найкраще.

PeopleUA: Традиційне питання від нашого журналу: в чому Ваш секрет успіху? 

Олександр Подзізей: Любити те, що робиш, робити те, що любиш.

Спілкувалася: Анастасія Подзізей

Опубліковано "People UA" # 4(44), літо 2018