Розвиток особистого бренду

Особистий бренд – це Ти. Особистий бренд – це коли в Тебе є міцний зв’язок зі своєю аудиторією на основі спільних цінностей. Особистий бренд – це бути конгруентним. Іншими словами – проживати свої цінності. В щоденній роботі, в буденних справах, в своїх продуктах. Якщо Твоя цінність – свобода, але ти працюєш в жорстких дедлайнах і графіках, ти не проживаєш свою цінність. Бо всередині – одне, а назовні – інше.

Місія, про яку зараз всі говорять, – це не щось абстрактне. Місія – це наше відповідальне рішення проживати свої цінності з певною метою.

Питання, що допоможуть визначити свою мету, своє «для чого?»

В чому я бачу проблему / що я хочу змінити?

На що я можу вплинути?

В чому я можу допомогти іншим?

Який мій досвід може бути корисним?

Як я змінюю життя суспільства?

Чому це важливо для мене?

Позиціонування – це не вибір ніші. Є три важливі складові позиціонування: рішення про свою позицію, дії, що її підкріплюють, і комунікація цих дій назовні. Будь чесним і дай відповідь, з якого пункту Тобі варто розпочати роботу. Можливо, не з останнього?

У розвитку особистого бренду зміни питання «Як правильно?» на «Для чого мені це?» Зміни ілюзію, що є якийсь правильний універсальний для всіх шлях. Йди своїм і головне – усвідомлюй, навіщо йдеш ним. Транслюй свої цінності без шаблонів. Говори та пиши свої думки чітко та зрозуміло.

Так міркувати не варто: «Моя цінність – зацікавленість в результаті кожного студента».

Можна так: Я працюю лише у форматі індивідуального і групового менторства (групи до 8 людей). Так, є можливість глибоко опрацювати запит кожного. Я даю і контролюю виконання домашніх завдань, і кожен самостійно вчиться знаходити рішення конкретно для свого проєкту.

Ведення блогу чи розміщення інформації у засобах масової інформації – лише один з інструментів власної комунікації, один зі способів проявлення. Якщо ти ведеш блог чи даєш інтерв’ю для різних медіа, забудь про шаблони і стандартні схеми. Почни зсередини. Знайди свої відповіді. З власного досвіду можу сказати, що, зазвичай, проблема не у тому, «як поєднати кілька тем в розповіді про своїцінності», а в тому, «про що я насправді хочу писати». Не в «я не маю гарних фото для глянцевого журналу чи інстаграм», а в «я боюся, що людям це не цікаво» і т.д.

Якщо ти не працюєш над розвитком особистого бренду, це не означає, шо в Тебе його немає. Асоціації можуть бути хаотичними і невідповідними. Твоя позиція, твої цінності – фільтр, дороговказ. Їх прожиття, слідування ним і їх трансляція допомагають знаходити однодумців, «своїх» клієнтів, реалізовувати «свої» проєкти.

Автор: Ольга Філіпова (Ментор. SMM-стратег. Засновниця Школи SMM Factory. Засновниця простору розвитку «Простір О». Ведуча трансформаційної гри «Ліла». Авторка і наставниця курсів з розпаковки особистості, селф-маркетингу і розвитку я-бренду. Засновниця бренду українських аромаролерів «Легіт».)

Опубліковано літо 2024. Друк в журналі "People UA" №5(57)