Як збільшити продажі, провівши онлайн-переговори?

Цифровий етикет, або Як вести переписку, щоб вам відповіли та купили  

Ексклюзивно для журналу «People UA» бізнес-тренер з продажу, краща бізнес-блогерка України 2019, письменниця – авторка 2-ох національних бестселерів (Кращі книги України 2017 та 2020) Людмила Калабуха поділилася порадами щодо сучасного спілкування в переписках.  

Бізнес та життя перейшли в месенджери. Подобається нам це чи ні. Тепер всі пишуть. Пишуть багато. Але одним вдається блискуче продавати онлайн, а в інших – суцільне розчарування. Чому так? Поміркуємо разом. 

Щодня я отримую десятки повідомлень зі слозами: «Чому мені відмовили? Чому не відповіли? Що я роблю не так?» Та з вами не хочуть мати справу не тому, що у вас дорого, або те, що ви пропонуєте, не актуальне. Там помилки, які вбивають ваші продажі, і їх так просто виправити.

Припиніть щохвилини втрачати можливості, клієнтів та гроші. Просто не робіть такого, що дратує людей. Я зібрала 10 помилок, які дратують. І 2 бонуси:

1. «Доброго дня/вітаю/, чи можна вам задати запитання?» І пропали. 

Не треба так починати діалог. Якщо ви думаєте, що так демонструєте свою ввічливість, то сильно помиляєтеся. Це неповага до чужого часу. Вам щось треба? Пишіть відразу, одним повідомленням. Інакше  гарантований ігнор і навіть блок.

2. «Вибачте, що до вас звертаюся, біда заставила» – і це не слова професійних жебраків в маршрутках, а безглузді фрази, якими люди починають свої повідомлення. 

- Не думаю, що ви дасте відповідь, та я спробую...

- Сподіваюся, це вас зацікавить...

- Боявся раніше писати, та нарешті наважився...

- Вибачте, що турбую...

- Можливо, ви проігноруєте моє звернення...

Питання: для чого людям спілкуватися з невдахою? А саме так ви себе представили з перших слів. Ніколи так не пишіть. Нікому. Ні в особистому, ні в діловому спілкуванні.

3. Голосове повідомлення незнайомій людині. 

Це – нахабне втручання в особистий простір. Не завжди можна зразу прослухати. І чи варто? Може, ви мене матом обкладете? А інші почують. Це дуже нетактовно. Відхиляю без розмов. І не я одна. 

4. «В мене для вас пропозиція».

100% тулити будуть, тулити якийсь непотріб. Ніколи не вживайте таких слів, як «пропозиція» чи «співпраця» в переписках, особливо незнайомим людям, яким пишете вперше. Збираєтеся запропонувати якесь діло – так відразу і пишіть: «Запрошую кудись прийти, вступити, придбати чи взяти на реалізацію нашу продукцію».

5. Звертання на «ти». 

Я розумію, що є специфіка регіону, де це норма, + і все таке. Але на Західній Україні все ж таки починайте спілкування з «ви». І пишіть це «ви» саме так, а не «Ви». Звертання на «Ви» зараз вже не модне і вважається підлабузництвом. Здивовані? А от так. Особливо в постах, де ви звертаєтеся до багатьох людей. Всюди пишіть «ви».

6. «Людмило, ви тут?»

Це повний капець. Ні, я не тут. Я там. Так як же треба? Якщо людина не відповідає, спитайте: «Людмило, чи дійшли мої повідомлення?»

7. Довгі суцільні плахти тексту без абзаців.

У часи TikTok’у ніхто не хоче читати довгі тексти. Ущільнюйтеся. Будьте лаконічними. Ваше повідомлення має поміщатися в один екран смартфону, бути чітко структурованим з розбивкою на блоки, що містять не більше 3-ох рядків. Тоді шанси на те, що ваше повідомлення прочитають і (о щастя!) дадуть на нього відповідь, зростають в рази. 

8. Коми – наше все!

Нехтування правилами орфографії та пунктуації (спішите або пропустили всі уроки української в школі) аж ніяк не додає вам балів в очах людини, якій ви пишете. Написали текст – перечитайте його, виправте помилки, поставте коми і тільки тоді відправляйте. Безграмотне повідомлення – неповага до людини, від якої ви щось хочете. А не хотіли б – не писали б.

9. Звертайтеся до людини на ім’я. 

Навіть якщо робите масову розсилку, завжди починайте з імені людини. Навіть якщо ви інста-магазин і вам написали, щоб уточнити замовлення. Зайдіть на сторінку до клієнта. Там в 99% вказано, як звати цю людину. І зверніться до неї на ім’я. Ось вам і сервіс, який вас виділить серед конкурентів. «Це ж треба! Заморочилися, подивилися, як мене звати», – думає клієнт і зразу стає лояльнішим. 

10. Не закінчуйте повідомлення крапкою.

Хочете, щоб вам відповіли? Завжди ставте запитання в кінці повідомлення. Чому це працює? Це так звана незакінчена дія, що підсвідомо спонукає її закінчити. Написали, що хочете від людини, а в кінці замість оцього підлабузницького «Буду чекати на відповідь, наперед вдячна» просто спитайте: «Що скажете?» 

 

І обіцяні БОНУСИ!

2 шкідливі поради для мешканців Facebook.

Відмічайте всіх друзів в постах, де ви щось продаєте, пропонуєте, на картинці з котиком, листівці до дня Асенізатора чи річниці падіння Бастилії.

А чому? Хай всі знають, що ви повернулися з відпустки чи сходили по гриби. Для чого поважати особистий простір інших? Не страшно, що у ваших дописах мова безпосередньо про них не йде, хай звернуть увагу на все, що ви пишете.

Завжди всім контактам надсилайте листівки, ялиночки та листи щастя на всі свята і не тільки. Для чого ж напружуватися? Не варто писати пару слів від душі, краще скачати з Інтернету картинку. Як же людям буде приємна ваша увага.

А тепер серйозно. Такі прості правила сучасного цифрового етикету, а який вибуховий результат дають. Спробуйте, і я чекаю звіт про ваші перемоги!

Почесна амбасадорка ООН в Україні з розвитку жіночого підприємництва, письменниця та блогерка – Людмила Калабуха

Опубліковано "People UA", серпень 2021