Юрій Пікута

«Від батька навчився бути чесним з колективом і людьми, які тебе оточують»

На вітчизняному ринку чимало різноманітних видів хмільних напоїв та води. Юрій Пікута – товаровиробник, який працює за золотим правилом: якщо пиво, то лише органічне і натуральне, якщо вода, то виключно із корисними властивостями. Про 100-річну історію знаменитого напою, технології та секрети його виготовлення, а також про цілющі властивості води «Йоданка Павлівська» поділився із нами засновник та директор підприємств ТОВ «Йоданка» та ТОВ «Павлівський пивзавод».

Довідка

Персона: Пікута Юрій Миколайович

Посада: засновник та директор підприємств ТОВ «Йоданка» та ТОВ «Павлівський пивзавод»

Знак зодіаку: Телець (05 травня)

Життєве кредо:вперед до мети

Сімейний стан: одружений

У дитинстві мріяв стати розвідником

Важлива подія в житті: народження доньки і сина

Бізнес для нього – це не тільки примноження прибутків, але й створення цінностей

Влада для нього – це інструмент

Вишукане дійство: «Казантип»

Історичне місце: Кам’яна Могила поблизу Мелітополя

Класний фестиваль: «ОктовберФест»

Незабутній концерт: гурту «Скорпіонс»

Вражаючий музей: «Лувр»

Феєричне шоу: «Співаючі фонтани»

Отримані нагороди: орден УПЦ Святого Великомученика Георгія Побідоносця.

Улюблений фільм: «Сімнадцять миттєвостей весни»

Музика: інструментальна, рок

Книга: «Московство» Павла Штепи

Авто: BMW

Вид спорту: волейбол

Вид відпочинку: рибалка і полювання

Страва: відбивна

Напій:кава

Ідеальний дім – це коли тебе чекають в ньому

Справжній смак життя – це задоволення від зробленого своїми повсякденними справами

 

PeopleUA: Хто Ви за фахом? Яку освіту здобули?

Юрій Пікута: Я здобув дві вищі освіти, за фахом – педагог і економіст.

PeopleUA: Ви очолили підприємство, перейнявши справу від батька Миколи Пікути. Якими настановами свого батька керуєтеся в роботі?

Юрій Пікута: Раніше посаду директора займав мій батько Микола Пікута. А я працював у банку, потім 7 років –  комерційним директором заводу. І вже з 2009 року очолюю підприємство. Від батька навчився бути чесним з колективом і людьми, які тебе оточують.

PeopleUA: Павлівському пивзаводу понад 100 років. Ви як керівник повідайте нам трішки історії.

Юрій Пікута: Перші історичні згадки про Порицьку броварню датуються 1887 роком, хоча з огляду на відповідний напис, висічений на камені, що зберігся у підвальному приміщенні , офіційною датою початку її будівництва  вважається 1904 рік. Волинь тоді входила до складу Речі Посполитої, і  власником броварні був польський  шляхтич Тадей Чацький, якому належали ці землі. Маєток графів Чацьких знаходився на місці нинішнього санаторію-профілакторію «Шахтар».  Пиво, яке варилося в містечку, граф возив навіть до Варшави, де воно користувалося досить великим попитом. Упродовж 1922-1939 років пивзавод носив назву Порицького (відповідно до назви тодішнього містечка Порицьк). Під час Другої світової війни майже все містечко було зруйноване, вціліла лише околиця, з якої й утворилося село Павлівка. Як розповідають старожили, броварня тоді не працювала, але німці її не бомбили. Можливо, берегли для себе, адже сподівалися на перемогу. 

Нове життя графській броварні дав Микита Хрущов. Новітня історія Павлівського пивзаводу розпочалася у 1950-х роках, коли в Іваничівському районі було знайдено великі поклади вугілля і на карті Волині з’явилося  місто Нововолинськ.  На урочистості приїхав перший секретар ЦК КПРС Микита Хрущов. Спілкуючись із шахтарями, він поцікавився їхніми побажаннями. Хтось із натовпу вигукнув: «Пива хочеться». «Буде!» – пообіцяв Хрущов. Свого слова він дотримав. Завод реконструювали, і в 1958 році він запрацював. 4 грудня 1995 року підприємство було приватизоване зі створенням ВАТ «Павлівський пивоварний завод». Через декілька років його реконструювали, встановивши в цехах нове сучасне обладнання, хоч зовнішній вигляд броварні залишився майже таким, як і в радянські часи. У 2002 році керівництво підприємства прийняло рішення про реорганізацію структури – на базі акціонерного товариства було організовано три підприємства з обмеженою відповідальністю: ТОВ «Павлівській пивзавод» (випуск пива), ТОВ «Йоданка» (випуск мінеральної, збагаченої природним йодом, і фруктових вод), ТОВ «Солод» (виробництво солоду).

PeopleUA: Захоплююча історія. У сиву давнину Ваше пиво полюбили й у Варшаві. А сьогодні Ви експортуєте Павлівське пиво? 

Юрій Пікута: Ні, реалізовуємо нашу продукцію лише на теренах України.

PeopleUA: Чи відвідували Ви ОктоберФест у Німеччині?

Юрій Пікута: Так і скажу відверто, це грандіозне дійство.

PeopleUA: ТзОВ «Павлівський пивзавод». Це підприємство є однією із семи броварень України, де ще варять живе пиво. Де можна придбати «Павліське пиво» та в яких містах України його оцінили та полюбили?

Юрій Пікута: Оцінили смак хмільного у Києві, Одесі, Черкасах, до окупації у Криму, також наше пиво реалізують у майже 2200 торговельних точках Волині та Львівщини. 

Юрій Пікута: PeopleUA: Через 100 років пиво у Павлівці майже не змінилося на смак, його варять за стародавнім рецептом. Як Вам вдалося зберегти рецептуру? В чому секрет смаку смачного пива?

Юрій Пікута: Наше пиво – це «живий» продукт, який виготовляємо за спеціальною технологією. Для виробництва хмільного напою наше підприємство використовує вікові технології колишніх пивоварів, секрети яких тримає у таємниці.

PeopleUA: Де берете якісну сировину для виготовлення пива? І як контролюєте якість хмільного напою?

Юрій Пікута: Наше пиво дехто зі споживачів називає живим бурштином у кухлі. Ми використовуємо вітчизняну сировину (хміль, солод) та не використовуємо при його виробництві консервантів та не пастерилізуємо, а наявні лише натуральні компоненти, тому термін придатності напою – лише сім діб. Щоб пиво стало пивом, його потрібно витримати 30 діб від початку варіння й до закінчення. Воно дозріває в підвалі при стабільній температурі 3-4 градуси. Секрети пивоваріння передаються від покоління до покоління.

Готова продукція і вхідна сировина знаходяться під постійним контролем власної атестованої лабораторії, а також один раз у квартал проходить дослідження у випробувальному центрі ДП «Волиньстандартметрологія».

PeopleUA: Зважаючи на короткий термін придатності, чи не задумувалися виробляти пиво на основі консервантів як більшість виробників?

Юрій Пікута: Задумувалися, проте як не було важко залишили стару технологію виробництва, українці повинні споживати лише органічне і натуральне пиво.

PeopleUA: Нещодавно, під час  проведення 10-го ювілейного регіонального конкурсу «Кращі товари та послуги Волині», який відбувся у рамках Всеукраїнського конкурсу якості продукції «100 кращих товарів України», хмільний напій павлівських пивоварів увійшов у вісімку кращих продовольчих товарів нашого краю. Як вдається тримати марку?

Юрій Пікута: Постійний контроль сировини та санітарний стан процесу виробництва.

PeopleUA: Підприємство щороку бере участь у різноманітних конкурсах, презентаціях та виставках за участю українських і зарубіжних фахівців, про що свідчать численні дипломи, грамоти та інші відзнаки. Яка перемога для вас має особливе значення? 

Юрій Пікута: Напевно, остання з них – бронзова медаль за високу якість світлого пива на ХІХ Міжнародному конкурсі пива, слабоалкогольних напоїв, мінеральних та питних вод в вересні 2016 року.

PeopleUA: У 2016 році Ви здобули перемогу в номінації «Товаровиробник року» в рамках Премії «Люди року-2016. Волинь» Яке значення для Вас має ця нагорода? 

Юрій Пікута: Це визнання того, що робиш добру справу і якісний продукт.

PeopleUA: Крім виробництва пива підприємство також займається виробництвом мінеральної води та інших безалкогольних напоїв. Чому вирішили виготовляти мінеральну воду?

Юрій Пікута: З 1996 року виготовляємо мінеральну воду, збагачену природним йодом «Йоданка Павлівська». В ті роки було важко втриматись на плаву тільки за рахунок виробництва пива, бо була дуже велика конкуренція, тому були змушенні запустити ще й виробництво безалкогольних напоїв разом з чеськими партнерами.

PeopleUA: Подейкують про цілющі властивості Йоданки, але хто, як не товаровиробник, краще знає її користь. Від яких недуг зцілює вода Вашого виробництва?

Юрій Пікута: Основним видом діяльності товариства є виготовлення мінеральних вод та безалкогольних напоїв, збагачених природним йодом. «Йоданка Павлівська» – унікальний природний засіб, призначений для вирішення проблеми йододефіциту в організмі людини. Розливається з артезіанської свердловини глибиною 90 м. в с. Павлівка. Наша вода має цілий ряд виняткових властивостей і переваг: запобігає захворюванням щитовидної залози; сприяє нормалізації фізичних можливостей; підвищує потенцію у чоловіків; нормалізує менструальний цикл, відновлює плідність; підвищує розумову активність дітей та дорослих; знижує наслідки дії підвищеної радіації та запобігає захворюванням, які пов’язані з нею.

Виробництво напою «Йоданка Павлівська» погоджено Міністерством охорони здоров’я України; Українським науково-дослідним інститутом реабілітації  і курортології (м. Одеса); Центром сертифікації і стандартизації у Волинській області (м. Луцьк).

PeopleUA: Питання споживання насиченої йодом мінеральної води є надзвичайно актуальним для Волині, адже західний регіон найбільш з усіх областей потерпає від йододефіциту. Яку кількість води «Йоданка Павлівська» потрібно споживати щодня? 

Юрій Пікута: Добова норма йоду для дорослої людини знаходиться у 1,5 літрів води «ЙоданкаПавлівська».

PeopleUA: Ви справді працюєте для розвитку здорової нації, напевно, тому унікальні, корисні та смакові властивості напою «Йоданка Павлівська» неодноразово підтверджені почесними нагородами на конкурсах і виставках. Якими перемогами гордитеся?

Юрій Пікута: Приємно, що продукт, який виготовляємо, гідно оцінюють та споживають. Остання з отриманих перемог – це «ГРАН-ПРІ» за найвищу якість мінеральної води 2016 року на ХІХ Міжнародному конкурсі безалкогольних мінеральних та питних вод. Також «Йоданка Павлівська» – переможець всеукраїнського конкурсу-виставки «Кращий вітчизняний товар року» у номінації «Продовольчі товари». Також пишаємося, що у 2010 році на виставці мінеральних вод у Києві наша «Йоданка Павлівська» завоювала золоту медаль.

PeopleUA: ХХІ століття – період науково-технічної революції. Які новітні технології впроваджуєте на виробництві? 

Юрій Пікута: Ми вкладаємо капітал у нові технології: трубопроводи, якими рухається пиво, замінено на нержавіючі, відбулася заміна ліній розливу пива та води на більш сучасні та потужніші. Це підвищило якість пива. На сьогоднішній день це підтверджується попитом, який існує на «Павлівське» пиво.

PeopleUA: Щороку ціна на газ зростає. Як Ви заощаджуєте?

Юрій Пікута: Щомісяця пивоварня споживає щонайменше 25 тисяч кубів газу. У 2016 році я подав свій проект на конкурс Агентства ООН із Промислового розвитку (ЮНІДО) і здобув перемогу. Наше підприємство отримало грант від ООН на встановлення сонячних колекторів, які підігріватимуть воду для газових котлів. Завдяки цій інвестиції я зменшу використання газу , що дасть змогу здешевити продукцію нашого підприємства. У промисловому виробництві на Україні дуже рідко використовують технологію підігріву води від енергії сонця. Хоча такі технології існують та працюють у Європі вже давно.

PeopleUA: А як до того Вам вдавалося заощаджувати?

Юрій Пікута: Економити енергоносії ми почали ще задовго до того, як отримав допомогу від міжнародних організацій. Зокрема, встановлено гідродинамічний нагрівач та паровий електричний котел, завдяки яким зменшив споживання газу на 30%. Проте цілком відмовитись від дорого блакитного палива не можу. Специфіка пивоваріння вимагає, щоб рідини швидко закипали, а без газу це майже неможливо.

PeopleUA: Ви є засновником Міжнародного благодійного фонду «Європейський Дім». В чому полягає благодійна мета цієї організації?

Юрій Пікута: «Європейський Дім» надає фінансову та матеріальну допомогу Збройним силам України та добровольчим батальйонам, а також військовим госпітялям. Дуже ціную вдячних людей, а наснаги дає орден та грамоти за заслуги перед Українською православною церквою за добрі справи.

Локація: салон «Меблі & дизайн». Фото: Вадим Павлосюк

Волинська обл., Іваничівський р-н

с.Павлівка, вул.Незалежності, 1

тел.: (0337) 222402, (067)332 97 98

тел./факс: (0337) 222403 

Опубліковано "People UA by НАСОЛОDА" № 6(40), весна 2017