Юрій Пікута

«Потужності Павлівського пивзаводу значно зростуть завдяки новому обладнанню»

Іваничівський район славиться виробництвом «Павлівського пива», води «Йоданка Павлівська» та міцного напою «Павлівський пивний дар». Існує не один рецепт виробництва пива і варіації виготовлення хмільного напою. Велику роль відіграє рецептура, використання якісної сировини та обладнання на пивоварні. Сьогодні ТОВ «Павлівський пивзавод» проходить модернізацію, встановивши сучасне обладнання на підприємстві, яке дає нові можливості та виробничі потужності. Про нововведення, комп’ютеризоване обладнання, привезене з Німеччини для виготовлення пива,  розповідає в ексклюзивному інтерв’ю для читачів «People UA» засновник та директор підприємств ТОВ «Йоданка» та ТОВ «Павлівський пивзавод» Юрій Пікута.

 

Реорle UA: Юрію Миколайовичу, ТОВ «Йоданка» та ТОВ «Павлівський пивзавод»це справа Вашого життя. Ви, як бізнесмен, інвестуєте у модернізацію заводу? Які сучасні технології виробництва та устаткування використовує ТОВ «Павлівський пивзавод»?

Юрій Пікута: Перші історичні згадки про Порицьку броварню датуються 1887 роком, хоча офіційною датою початку її будівництва вважається 1904 рік. Павлівському пивзаводу понад 100 років. Питання вдосконалення виробництва стояло давно, і в минулому році мені вдалося придбати обладнання німецького пивного заводу. Придбати обладнання – це ще півкроку, довелося пройти усі етапи модернізації заводу: купівля обладнання та його демонтаж, транспортування та розмитнення, монтаж в Україні, вивчення усіх тонкощів роботи. Невдовзі нас чекає налагодження виробництва та збільшення його потужностей. По суті, у Павлівському пивзаводі тепер розміщене німецьке обладнання для варіння пива.

Реорle UA: Які можливості Вам дасть нове обладнання, привезене із німецького заводу?

Юрій Пікута: Потужності Павлівського пивзаводу значно зростуть завдяки новому обладнанню. Модернізація дозволяє збільшити об’єми виробництва. Якщо на попередній варниці ми робили 2 варки, то зараз, не докладаючи багато зусиль, зможемо виготовляти в 2-3 рази більше пива за добу. Сьогодні на Павлівському пивзаводі працює 3 пивовара, а нове комп’ютеризоване сучасне обладнання зможе обслуговувати одна людина.

Реорle UA: Поки Ви на етапі запуску нового модернізованого заводу, як власне,  відбувається сам процес виробництва води та пива на давно функціональному обладнанні?

Юрій Пікута: Я не використовую тару, яка була у використанні. Для наших напоїв замовляю тільки нову пляшку виробництва Рокитнівського склозаводу. Наші працівники виставляють пляшки на транспортер для промивання спеціальним розчином, далі вже чиста тара йде на розлив, за яким також спостерігає працівник заводу. Окрім технічного, проходить два візуальних контролі. Далі закоркування та наклеювання етикеток на пляшки, вони йдуть на розфасовку по 10 пляшок в упаковці.

Реорle UA: Чим кардинально відрізняється пиво Павлівського пивзаводу від інших великих пивзаводів?

Юрій Пікута: Павлівське пиво вариться лише з натуральних компонентів, не містить консервантів і не пастеризується, характеризується малим терміном зберігання, лише 7 днів. Павлівське пиво – це живий продукт. Для виробництва хмільного напою наше підприємство використовує вікові технології колишніх пивоварів, секрети рецептури яких тримає у таємниці. Рецепт – унікальний та передається від покоління до покоління. Пишаюся, що віднедавна на нашому Павлівському пивзаводі розпочав працювати досвідчений технолог, компетентність якого мене вразила з першого знайомства, і ми запросили його працювати на нашому підприємстві. З новим обладнанням та мудрим підходом я впевнений, що невдовзі ми приємно здивуємо споживачів.

Реорle UA: Який досвід за плечима у Вашого нового технолога?

Юрій Пікута: Людина справді живе улюбленою роботою. Цей технолог спеціалізується виключно на варінні пива. Йому вже 70 років, і він самостійно провів більше 600 експериментальних варок пива, а це дуже серйозна цифра. Раніше працював на «Оболоні», «Славутичі», «Шато» на Хрещатику. Він викладав у Київському університеті харчових технологій до травня 2020 року. Перше завдання, яке я йому дав,  звучало так: «Зваріть мені бельгійське пшеничне пиво «Hoegaarden». Через 3 тижні я спробував приготований ним напій і скажу, що різниці в смаку не відчув.

Реорle UA: Де можна придбати Павлівське пиво, «Йоданку Павлівську» і «Павлівський пивний дар»? Розкажіть про реалізацію Вашої продукції? На які нові ринки Ви хочете вийти з оновленим пивом?

Юрій Пікута: Оцінили смак хмільного у Києві, Одесі, Черкасах, до окупації у Криму, також наше пиво реалізовують у майже 2200 торговельних точкахВолині та Львівщини. Зараз хочемо розширити реалізацію на київському ринку, далі вийти на Схід та Південь. Щодо оновленого пива, то усе залежить від запуску модернізованого цеху варіння пива. Після старту можна розширювати сітку збуту товару. Звісно, плануємо збільшити реалізацію через дистриб’юторські компанії Києва, Львова та Волині.

Реорle UA: Юрію Миколайовичу, чи задумувались Ви над відкриттям фірмового магазину у Луцьку?

Юрій Пікута: В планах зробити фірмовий магазин, в якому як на міні-ринку, окрім наших натуральних напоїв, будуть представлені й інші екопродукти. Щоб зробити таку фірмову крамницю на належному рівні, потрібно відкрити лабораторію та підібрати людину, яка б перевіряла продукцію при постачанні.

Реорle UA: На сьогоднішній день в Україні нестабільна економічна ситуація. Якої точки зору Ви притримуєтеся щодо впровадження акцій та знижок на напої?

Юрій Пікута: Ми постійно впроваджуємо акційні пропозиції, надаємо знижки на наші напої від 10-12%. В цілому, ціни на продукцію нашого заводу з початку року стабільні та не змінилися.

Реорle UA: Який з продуктів для Вас найбільш прибутковий: «Йоданка Павлівська», «Павлівське пиво» чи «Павлівський пивний дар»?

Юрій Пікута: Найбільшим попитом користується «Павлівське пиво».

Реорle UA: Минулого року Ви розповіли нашим читачам про старт нової лінії виробництва зернового дистиляту «Павлівський пивний дар». Що змінилося за рік?

Юрій Пікута: Меж досконалості немає, тому ми вдосконалили виробництво напою «Павлівський пивний дар». В першу чергу ми змінили дизайн етикетки та пляшки. А згодом покращили й смак напою. Попередній смак «Павлівського пивного дару» мав насичений аромат хліба, віднедавна на заводі встановлені фільтри з кокосовим вугіллям, яке забирає дуже виражені смакові якості, й дистилят став більш нейтральним та м’яким. Завдяки цим позитивним змінам зерновий дистилят «Павлівський пивний дар» отримав багато позитивних відгуків у цьому році.

Реорle UA: Не усі знають та розуміють, що ж таке зерновий дистилят. Розкажіть більше про технологію виробництва.

Юрій Пікута: Зерновий дистилят – це міцний напій. Варто зауважити, що дистилят виробляється з Павлівського пива.

PeopleUA: Якими цілющими властивостями володіє вода «Йоданка Павлівська»?

Юрій Пікута: «Йоданка Павлівська» – унікальний природний засіб, призначений для вирішення проблеми йододефіциту в організмі людини.

Pеорle UA: Сьогодні багато людей замовляють бутильовану водичку або купують її в автоматах. Ваша думка, чи можна споживати цю воду?

Юрій Пікута: Вченими науковцями доведено, що вода – це живий продукт. Організм людини складається на 80 % з води, тому потрібно приділяти увагу воді, яку ми споживаємо. Є велика різниця між водою, людям підходить лужна вода. «Йоданка» – це лужна вода, ми забираємо лише залізо з води, якого в надлишку. До речі, «Йоданка Павлівська», окрім склотари об’ємом 0,5 л, випускає водичку у 5-літровій ПЕТ-пляшці й наш представник під замовлення розвозить у 20-літровій тарі воду.

Pеорle UA: Що потрібно для того, аби виготовити якісний та унікальний продукт? Розкажіть про критерії до свого виробництва.

Юрій Пікута: Насамперед, потрібно підтримувати якість та не обманювати споживача. Авторитет набувається роками, а втратити його можна за хвилину. Аби підтримувати якість, повинна бути дисципліна у виробництві, а для живого продукту найголовніше – санітарна чистота.

Реорle UA: Ви строгий керівник?

Юрій Пікута: Це потрібно питати у людей, які працюють зі мною на заводі. Інколи потрібно пригостити «пивом», а інколи впливати на робочий процес й «нагайкою».

Реорle UA: Ваша продукція є дуже популярною, а часто популярні бренди підробляють. Пане Юрію, чи доводилося Вам зустрічати підробки власної продукції?

Юрій Пікута: Скажу чесно, ще ні разу не зустрічав підробок. Багато хто говорив, що бачив підробку, але наочно не представив. Буває так, що бочкове пиво продають як Павлівське. Нашу продукцію важко підробити. (посміхається – авт.)

Реорle UA: Чи проводить Ваш завод міні-екскурсії на виробництво та дегустації напоїв для охочих побачити процес виготовлення води, пива, зернового дистиляту?

Юрій Пікута: Завод – це об’єкт харчової промисловості, згідно санітарних норм і правил допуск сторонніх людей на територію заборонений, але бувають винятки для гостей. Вважаю, на харчовому виробництві повинна підтримуватися санітарна чистота. В цехах працюють люди у спецвбранні, у нас лежать дезінфікуючі килимки при вході, і ми ретельно слідкуємо за порядком.

У планах є ідея екскурсій, адже туристичні фірми часто цікавляться можливістю відвідати виробництво. Хочуть скласти «Зелену карту Волині», одним із туристичних маршрутів буде Павлівський пивзавод.

Реорle UA: Яким Ви бачите розвиток ринку неалкогольних, слабоалкогольних, алкогольних напоїв в Україні? Як Ви вважаєте, він відновлюється чи різко скорочується?

Юрій Пікута: Потенціал в Україні дуже великий, тим більше, що відбулася лібералізація алкогольного ринку. З 1 січня алкогольні напої може виготовляти кожен, головне мати ліцензії на виробництво і дозвільні документи. Окрім цього, наші люди дуже працьовиті й можуть підняти економіку країни.

Реорle UA: Чи плануєте Ви брати участь в місцевих виборах?

Юрій Пікута: Було багато пропозицій вступити в різні політпартії та йти на вибори, але я завжди відмовляв. Не бачу себе в політиці, хоча думаю, що люди обрали б.

Реорle UA: Літо – сезон на Вашому заводі. Зазвичай , обєми збільшуються, а чи вистачає людей для роботи?

Юрій Пікута: Об’єми збільшуються, коли є добробут населення. Під час карантину зменшився продаж товару, тому частину персоналу був вимушений відправити у відпустку. Проте нікого не звільняли і виробництво не зупинялося.

Реорle UA: Які у Вас цілі? Щоб ви хотіли вдосконалити? Поділіться планами на майбутнє.

Юрій Пікута: В нашому житті не можна зупинятися на чомусь одному. Коли я закінчую один проєкт, в мене починається інший. В планах змінити пляшку для пива, над етикеткою та фірмовим стилем уже працюємо. Націлений збільшити обєми виробництва та побудувати ще один цех.

Реорle UA: Літочас відпочинку. Як полюбляєте проводити дозвілля?

Юрій Пікута: Перевагу надаю активному відпочинку, люблю подорожувати Європою та новими містами. Щодо хобі, подобається рибалка та мисливство.

Реорle UA: Добрі справи прикрашають людину. Розкажіть про підтримку з Вашої сторони соціальних та благодійних проєктів у цьому році.

Юрій Пікута: Під час пандемії наше підприємство свідомо допомагає медичному персоналу, саме Іваничівській районній лікарні. Ми забезпечили медичних працівників засобами захисту. Хочеться вберегти здоров’я та життя людей.

Реорle UA: Раніше Павлівський пивзавод був державною власністю, як цей стратегічний об’єкт потрапив у власність Вашої родини?

Юрій Пікута: У 1992 році мого батька призначили керівником заводу, так як він мав великий управлінський досвід за плечима. Павлівський пивзавод вже фактично не функціонував належним чином. Його завданням було реанімувати підприємство, що батько благополучно і зробив, а я продовжую його справу.

Реорle UA: Ви перейняли справу від батька, а чи цікавляться Ваші діти виробництвом напоїв на заводі?

Юрій Пікута: Донька вийшла заміж та проживає в Києві. Син наразі навчається в університеті харчових технологій, закінчує 1-й курс. Покладаю надію на спадкоємця, хочеться, аби він розумів, що йому доведеться перейняти сімейну справу.

Реорle UA: У Вас є мрія?

Юрій Пікута: Я мрію, щоб і мій син продовжив справу батька.

Cпілкувалася: Олена Бекеша. Фотограф: Катерина Сива. Локація: Павлівський пивзавод

Опубліковано "People UA" № 4(50) літо 2020