На сторінках журналу «People UA» сьогодні ми розповімо Вам про підприємство, на якому випускають одні з найпопулярніших вантажних автомобілів в Україні.
Геніальний Генрі Форд зумів пустити коріння своєї компанії по всьому світу: сьогодні немає такої частини світу і країни, де не знали б цю легендарну марку. Виробництва Ford є на всіх континентах, і одне з найбільших підприємств глобального концерну розташовується в Туреччині. Ford Otosan в наступному році відзначить свій 60-річний ювілей, а прийшов до нього із вражаючими успіхами.
Сьогодні це основний експортер Туреччини, який увійшов до списку Forbes Global 2000 з річним оборотом понад $7 млрд, і найбільший виробник комерційних автомобілів у всій Європі, країнах Близького Сходу і Африки.
У минулому році з конвеєрів двох заводів цього підприємства зійшло 455 000 машин, а також було випущено 75 000 двигунів і 140 000 наборів трансмісій. Продукція поставляється в 36 країн, а вже через рік їх кількість досягне 51.
Але ж колись Ford Otosan починав з невеликої фабрики в місті Ізміт – на ній за домовленостями з американцями за ліцензією стали випускати середньотонажні вантажівки F600. Підприємство стрімко зростало, причому не тільки в обсягах і потужностях – вже в сімдесяті роки воно розробило і освоїло у виробництві свої власні моделі вантажівок, а в 1982 році турецький Ford Cargoотримав знаменний титул «Вантажівка року в Європі».
У минулому році Ford Otosan знов удостоївся лаврового вінка: європейською вантажівкою року став новітній тягач Ford F-Max. Нескладно зацікавитися, яким же має бути підприємство, розробка якого зуміла випередити в очах авторитетного журі продукцію відомих компаній-титанів з віковою історією? Вся справа в тому, що і Ford Otosan виріс в титана, причому в рекордні терміни за мірками всіх інших виробників комерційної техніки.
Від ідеї до конвеєра
Об'єднання Ford Otosan стало вражаючим комплексом, що володіє всім необхідним не тільки для виробництва, але й для розробки автомобілів. Це повністю самостійне підприємство, у якого є два величезних заводи у двох містах з повною локалізацією виробництва всіх компонентів, потужний інженерний центр і навіть власне бюро дизайну.
Нашому корреспонденту довелося побувати в центрі інжинірингу та дизайну Ford Otosan. Тут вражає навіть не стільки розмах і сучасне оснащення, скільки вогники натхнення в очах фахівців – відразу видно гаряче бажання всієї команди зробити найкращий, найпродуманіший і найвигідніший в експлуатації продукт.
Дизайн-центр – немов художня галерея. Саме тут, в Туреччині, зараз створюють вигляд всієї нинішньої і майбутньої комерційної техніки Ford.
Ескізи перспективних моделей вражають сміливістю задумів: дизайнери Ford Otosan абсолютно справедливі в думці, що робоча техніка повинна бути красивою. F-Maxще тільки рік як ступив на конвеєр – а художники вже щосили захоплені роботою над новим поколінням тягача у фірмовій стилістиці F-Vision.
Проте одна справа – творчі доробки на майбутнє: багато в чому це ще пошуки й експерименти. Мабуть, ще цікавіші машини, які ми побачимо на дорогах найближчим часом. Як вдалося нам дізнатися, зовсім скоро буде оновлено вигляд сімейства вантажівок Ford Cargo, що стали в Україні найпопулярнішими у классах самоскидів і комунальної техніки. Ці автомобілі, що зарекомендували себе надійністю, невибагливістю і низькою вартістю володіння, стануть красенями в одному стилі з F-Max.
Інженери теж осяяні авангардними ідеями і тримають руку на пульсі передових тенденцій автомобілебудування. Вулицями європейських міст ось-ось поїдуть електричні версії фургонів, мікроавтобусів та навіть великотоннажних вантажівок Ford– екологічні та безшумні. А далеко магістральні тягачі будуть переходити на газове паливо: з ним не тільки менше шкідливих викидів в атмосферу, а й майже вдвічі більше економічної вигоди експлуатації.
Інвестиції
Інвестиції в даний Ford Otosanзаряджений не тільки натхненням співробітників, але й колосальними інвестиціями. Тільки в розроблення титулованного FordF-Maxбуло вкладено понад $400 млн. Основні фінансові вливання йдуть, зрозуміло, в центр інжинірингу та дизайну, але паралельно – і в розвиток торгово-сервісної мережі по всій Європі.
На день сьогоднішній вантажівки F-Maxпропонуються в 17 країнах Центральної та Східної Європи. Приємно відзначити, що Україна увійшла в їх число завдяки старанням дистриб’ютора, компанії «АВТЕК»: в Ford Otosanвизнають, що наша країна – один з найбільш перспективних і активно зростаючих ринків комерційної техніки Ford. До 2022 року буде завершено побудову мережі з 70 сервісних центрів в Західній Європі – і тоді F-Maxрозгорне по максимуму своє завоювання найбільшого і найважливішого ринку.
Цікаво, що завод, який колись починав з ліцензійного виробництва, сьогодні сам має дочірні підприємства – за ліцензією Ford Otosanвипускає вантажівки в Латинській Америці і навіть, уявіть, в Китаї, який багатий власною індустрією.
Це – ще один з численних фактів успішності і світового визнання високого інженерного і виробничого рівня турецької компанії.
АВТЕК - офіційний дистриб’ютор Ford Trucks в Україні.
Київ, вул.Пшенична,9
044 496 00 00, avto@avtek.ua
www.avtek.ua
Опубліковано: People UA № 3(49), весна 2020