«Бізнес будується не на угодах, а на особистих відносинах»
Ілля Мірецький – бізнесмен, якого поважають у всьому світі. Він зумів вивести підприємство на міжнародну арену, побудувавшидружні ділові відносини. Завдяки надійності, високій якості, провідним технологіям, багаторічному досвіду ПрАТ «ВГП» експортує свої товари у 23 країни світу. ПрАТ «ВГП» є беззаперечним провідним українським виробником високоякісної санітарно-гігієнічної паперової продукції. Про перші кроки у бізнесі, інвестиції та потужності заводу, налагодження співпраці, вихід на європейські ринки збуту читайте в інтерв’ю із генеральним директором ПрАТ «ВГП» Іллею Мірецьким.
Довідка
Персона: Мірецький Ілля Борисович
Посада: генеральний директор ПрАТ «ВГП»
Знак зодіаку: Терези (ДН:1 жовтня)
Життєве кредо: майбутнє – це сьогодення
Сімейний стан: одружений
Важлива подія в житті – народження сина
Бізнес для нього – це серйозна складова мого життя, але не найголовніша
Влада для нього: не маю слабкості до влади
Вишукане дійство: відвідування Chicago Music Hall мюзікл Motown
Історичнемісце: Єрусалим
Класний фестиваль: Львів Джаз Фест
Незабутній концерт – Pink Floyd
Вражаючий музей: Д’Oрсе у Парижі
Улюблений фільм: «Танцюючий з вовками» режисера Кевіна Костнера
Музика: джаз, блюз, рок
Книга: «Майстер і Маргарита»
Вид спорту: великий теніс, фехтування, футбол
Вид відпочинку: гірські лижі
Страва: риба
Напій: італійське червоне вино, віскі
Ідеальний дім – там, де комфортно
Справжній смак життя – гармонія із собою
People UA: Іллє Борисовичу, розкажіть, чому вирішили займатися саме виробництвом серветок, туалетного паперу, паперових рушників, носовичків тощо? Продукція ПрАТ «ВГП» експортується в 23 країни світу, як Вам вдалося налагодити співпрацю з іноземними покупцями, вийти на нові ринки збуту?
Ілля Мірецький: Коли я починав займатися бізнесом, я не мав поняття, що таке папір. Але була ідея займатися виробництвом продукції недовготривалого використання, яка необхідна у щоденному вжитку. Потрібно було вчитися новому. Іноді доводилося самому лежати під машинами, виконувати роботу, якої я не знав раніше. Це зараз я такий поважний, ходжу в костюмі, іноді можу зовсім не заходити в цех. А коли все тільки розпочиналося, я навчався сам, возив людей за кордон на навчання і стажування. Потрібно було зрозуміти, як працює уся ця техніка. На це пішло багато часу, адже я об’їхав, напевно, 100 найбільших заводів по всьому світі, тому що, щоб створити щось серйозне, потрібно дуже серйозно до цього підготуватися, вивчити усе до деталей! Я сам такий і вимагаю від людей, які працюють зі мною, щоб вони були серйозними та прискіпливими. У цьому успіх бізнесу! Потім, коли в тебе вже є знання, ти набуваєш не лише зв’язків, а й партнерів, друзів, тебе починають знати і вірити в тебе. Коли відкривали нову лінію на виробництві у 2013 році, то приїжджали люди з 15 країн світу. Це вже була ознака визнання компанії як провідного виробника. Адже бізнес будується не на угодах, а на особистих відносинах. Спочатку дуже важливо, як ти будуєш відносини із людьми, а вже потім з’являються контракти.
People UA: Компанія ПрАТ «ВГП», основним брендом якої є торгівельна марка «Ruta», – це провідний український виробник високоякісної санітарно-гігієнічної паперової продукції. Підприємство працює на ринку з 1998 року. Воно пережило не одну економічну кризу і лишилося на високих позиціях. Який період був найважчим і як вдалося вивести очолюване Вами підприємство у лідери ринку?
Ілля Мірецький: Найважчим періодом для компанії був 2014 рік, коли розпочалася війна. Адже ми втратили ринки торгівлі у Росії та Казахстані. На той час був закритий транзит в Казахстан через Росію, а експорт в Казахстан давав немало-небагато 400-450 тисяч доларів в місяць. Ми володіли там 20-25 % ринку. Відтоді почали фактично з нуля працювати із Європою. Все, що не робиться, робиться до кращого, з втратою одних ринків збуту, відкрилися нові можливості.
Зараз ми експортуємо продукцію від Польщі до Голландії. Щороку наша компанія бере участь у міжнародній виставці – Private Label Manufacturers Association PLMA в Амстердамі, де представляємо Україну та нашу продукцію. Можна сказати, завдяки участі у цій виставці ми отримали визнання в Європі, підтвердивши статус надійного виробника та партнера. Ще 5 років тому, коли ми потрапили туди вперше, на нас дивилися так, ніби ми приїхали мало не з дикого краю. Зараз нашу компанію поважають, адже бачать, що ми знаємо свою роботу і виконуємо її якісно.
Також наше підприємство завжди долучається до участі у міжнародних виставках та конференціях «Tissue World», де представлені провідні компанії у сфері паперової промисловості з усього світу.
People UA: Окрім продажів на вітчизняному ринку, сьогодні продукція ПрАТ «ВГП» експортується в багато країни світу. В яких країнах можна її придбати?
Ілля Мірецький: ПрАТ «ВГП» успішно експортує свій товар як під особистими торговими марками, так і під брендами всесвітньо відомих мереж у 23 країни світу, серед яких Австрія, Болгарія, Норвегія, Румунія, Туреччина, Польща, Азербайджан, Білорусь, Вірменія, Данія, Естонія, Казахстан, Росія, Киргизстан, Латвія, Литва, Молдова, Нідерланди, Німеччина, Туркменістан, Угорщина, Швейцарія, Чехія.
People UA: Ви потужний експортер, а в якій країні Вам найлегше вести бізнес?Де найбільш сприятливий економічний клімат?
Ілля Мірецький: Всюди працювати однаково, тому що скрізь діють ті ж самі правила – виконуй контракт, постачай вчасно, дотримуйся якості! І тоді буде легко працювати. Навіть якщо ти зробив щось неправильно, ти маєш це визнати і все виправити!
People UA: «Купуйте українське!» – під таким слоганом працює ТМ «Ruta». Чому продукцію «Ruta» купують не лише в Україні, а й за кордоном? Розкажіть про переваги своєї торгової марки.
Ілля Мірецький:Ще на початку виробництва в мене на упаковці був слоган «Купуйте українське!» Чомусь маркетологам в певний період це не сподобалося, мовляв, усі купують західний товар. Але сьогодні цей вираз я вважаю дуже актуальним, тому що Україна зовсім не захищає свій ринок. Наша компанія є членом Асоціації роботодавців України, Європейської бізнес асоціації й асоціації українських підприємств целюлозно-паперової галузі «УкрПапір». Через ці асоціації ми намагаємось лобіювати інтереси українського виробника. На мою думку, гасло «Купуйте українське!» має бути №1.Підприємство володіє сертифікатом Міжнародної організації зі стандартизації – ISO 9001:2015, сертифікатом лісової наглядової ради FSC, соціальним стандартом BSCI, який дозволяє підприємству постачати продукцію на європейські ринки.
PeopleUA: Провідні технології, наявність міжнародних сертифікатів та багаторічний досвід у виробництві паперової продукції СГП дає можливість компанії конкурувати з провідними українськими та світовими виробниками. Які бренди вважаєте вашими конкурентами?
Ілля Мірецький:На теренах України головним конкурентом я вважаю Київський картонно-паперовий комбінат, усі його знають як Обухівський завод. Особисто знайомий з Володимиром Крупчаком, поважаю діяльність цього бізнесмена. Якщо говорити про світовий ринок, то я вважаю, ми дуже маленька компанія у порівнянні з міжнародними монстрами. Якщо порівнювати український ринок паперу з дитиною, то це немовля, якому виповнилося тільки 1-1,5 роки. І вартість його сьогодні не така велика, як би хотілося, а у майбутньому – це мільярди доларів. Якби така кількість людей жила в розвинутому ринку, це була б переробка мільйон тонн паперу. А український ринок у кращому випадку поглинає 200 тисяч тонн в рік.
People UA: Яким обладнанням устатковане ПрАТ «ВГП»?
Ілля Мірецький: Більшість обладнання на підприємстві провідних італійських та німецьких виробників. Надійність понад усе.
People UA: У 2013 році на підприємстві відбулося встановлення та запуск нової лінії виробництва «Gambini» з виробництва туалетного паперу і рушників «Ruta», в яку було інвестовано 6 мільйонів доларів. Ви зробили великий крок вперед. Які можливості Вам дала модернізація?
Ілля Мірецький: Це була інвестиція в компанію при участі EVF-Europe Virgin Fond. Встановлення нової лінії привело до розширення наших можливостей. Ми можемо випускати продукцію преміум-сегмента, виробляти індивідуальну продукцію з окремим видом тиснення для HoReCa, а також виробляти продукцію низького-сегменту.
People UA: Ви значно розширили асортимент виготовленої продукції. Кажуть меж досконалості немає, чи плануєте впроваджувати нові лінії виробництва та модернізувати підприємства?
Ілля Мірецький: Сьогодні ми на шляху до другої хвилі інвестування. Перед нами зараз стоїть завдання інвестицій у нове обладнання, нові цехи, нове складське господарство. Потрібно робити наступний ривок вгору.
Ми також не перестаємо замислюватись про вертикальну інтеграцію – це будівництво заводу із повним циклом.
PeopleUA: Окрім паперових рушників, серветок, туалетного паперу, носовичків, що ще хотіли б виробляти?
Ілля Мірецький:Справді, у мене були думки про розширення асортименту продукції. Є різні шляхи розвитку. Але найбільші компанії з виробництва паперової продукції ніколи не розпорошуються, вони хочуть бути лідерами в чомусь одному. Тому я вибрав такий шлях.
People UA: Зараз популярною є тема екології. Чи можна вважати продукцію ПрАТ «ВГП» екологічно чистою?
Ілля Мірецький:Ми виготовляємо два види продукції – целюлози та очищеної макулатури з білизною 72%-76%. Завжди працювали і працюємо в напрямку чистого виробництва.
People UA: Якою має бути по-справжньому якісна санітарно-гігієнічна продукція? На що варто звертати увагу покупцям при її виборі?
Ілля Мірецький:Я б взагалі не рекомендував купувати туалетний папір із неочищеної макулатури. Є декілька заводів, які дотримуються стандартів, а є величезна кількість виробників, у яких навіть немає дозволу на те, щоб починати виробництво. Тому таким папером я б не рекомендував користуватися, щоб потім не було проблем зі здоров’ям.
Основна проблема нашого ринку – продаж деякими виробниками продукції без сплати податків. Наше підприємство платить усі податки і тільки офіційну заробітну плату, в наших працівників достатньо високі зарплати.
People UA: У яких українських супермаркетах та мережевих магазинах можна знайти продукцію ТМ Рута?
Ілля Мірецький: Наша продукція представлена скрізь, адже ми співпрацюємо з усіма торговельними мережами: «Сільпо», «АТБ», «Епіцентр», «Ашан», «Метро», «Білла», «Космо», «Єва», «Простор», «Ватсонс» та інші.
People UA: Що вважаєте своїм найбільшим досягненням?
Ілля Мірецький: Я перфекціоніст, тому вважаю, що меж досконалості немає. Завжди є відсоток незадоволення результатом, коли хочеться зробити ще краще. Зараз я міг би бути задоволений результатом, який вже є. Але, якби можна було повернутися назад, я б компанію будував зовсім по-іншому.
People UA: Яку кількість робітників нараховує ПрАТ «ВГП»? Розкажіть про свою команду.
Ілля Мірецький: На підприємстві працює 350 чоловік. У нас велика команда, яка виконує різні завдання. Є багато менеджерів, які працюють за кордоном. Головний експортний офіс у Луцьку, центр керування продажами по Україні знаходиться в Києві. Є вісім топ-менеджерів, яких можу назвати своєю опорою. Загалом, у нас хороша команда, націлена на досягнення високих результатів. Цього року ставимо перед собою серйозну мету: хочемо поставити рекорд з виробництва готової продукції та продажу. Побачимо, як воно буде, але поки ми виконуємо те, що запланували.
People UA: Часто чую від людей про Ваші добрі справи. Ви активно підтримуєте АТОвців та є не байдужим до економічної ситуації в країні. Розкажіть про благодійну участь у житті суспільства.
Ілля Мірецький: Коли розпочалася війна, нічого майже не було: ні касок, ні бронежилетів, ні зброї. Усім, звичайно, допомогти я не зміг, але за моєю участю було одягнуто 17 військових, надані кошти на лазерні приціли і ще на багато необхідних речей для армії. Це довга історія… Маю велику кількість грамот від командирів різних частин. Тут можна багато згадувати, вся країна допомагала... Адже й постійно співпрацюю з волонтерськими центрами. Зараз ми допомагаємо в основному нашою продукцією, щомісяця на війну відправляють 2-3 піддона паперових виробів. Коли є така необхідність, я фінансую медицину. Допомагаю коштами дитячим будинкам. Я керуюсь принципом: «Роби добрі справи навіть тоді, коли про тебе говоритимуть погано – все одно продовжуй робити добро». Тому я намагаюся допомагати, наскільки мені дозволяють мої фінансові можливості.
People UA: У Вас є досвід ведення бізнесу в різних країнах. Як вплинуть, на Вашу думку, політичні зміни в Україні на розвиток бізнесу?
Ілля Мірецький: У часи незалежної України потрібно чесно й прозоро вести бізнес та пам’ятати: якщо не можете допомогти, не заважайте. Головне, аби політики не зламали того, що вже зараз створено. Важливим питанням є виїзд людей на роботу за кордон. Країна повинна розробити економічну модель розвитку і розуміти, куди вона рухається, визначити для себе, які галузі є провідними. Наприклад, у нас взагалі практично знищене машинобудування. А лише на аграрному секторі наша країна не виживе.
Потрібно піднімати економіку, щоб люди не виїжджали за кордон, а поверталися. До нас приходять молоді люди і кажуть, що не хочуть працювати в Польщі, а прагнуть розвиватися в Україні. Але водночас вони хочуть добре заробляти. Ми намагаємося тримати зарплати на достатньо високому рівні, тому що в нас досить специфічні спеціальності, і поки це вдається. Але робочої сили все одно не вистачає. Наше виробництво не зупиняється 24 години на добу, люди працюють в 2 зміни. Із 30 нових людей залишається працювати 10%. Потужності ростуть, і потреба в кадрах зростає. Бажаючих працювати ми навчаємо усім процесам роботи на заводі. Зараз хочемо спробувати залучати студентів із ПТУ до нас на практику, оплачувати їм заробітну плату зі збереженням стипендії, щоб після завершення навчання вони прийшли до нас працювати.
People UA: Традиційне питання від нашого журналу: у чому секрет Вашого успіху?
Ілля Мірецький: У глибині думки та наполегливій праці. Якщо ти вже щось розпочинаєш – треба дуже серйозно до цього готуватися, потрібно обдумати кожен крок. Для початку потрібно вірити в те, що ти робиш!Незважаючи ні на що, як би важко не було, потрібно йти до своєї мети. Адже будь-яка невдача – це досвід, який допоможе тобі в майбутньому. Найголовніше для бізнесмена – забути те, що з тобою трапилося вчора. Потрібно розуміти, що майбутнє – це сьогодення, а те, що було вчора, вже минуло. Кожна людина має продумати свої стратегічні плани на найближчих 5 років – що вона буде робити, куди буде рухатися, чим вона хоче займатися. Я вважаю, що так потрібно робити в будь-якому віці, незважаючи на те, скільки зараз тобі років.
Спілкувалася: Олена Бекеша. Фото: Ірина Дяченко (фотостудія «Bohema»). Локація: ПрАТ «ВГП»
ПрАТ «ВГП»
Опубліковано "People UA" № 1(47), літо 2019