«Важливо виготовляти натуральну продукцію, яка буде і смачна і не зашкодить дітям»
Вона – філолог за освітою, бізнесвумен за покликанням. Ця неймовірна жінка має велику родину як вдома, так і на фабриці солодощів «Chocoboom». Директор «Торгово-виробничої компанії «ВОЛДІ» ТМ «Chocoboom» Ірина Петелицька вважає, що справжній керівник має бути другом для свого колективу. Інновації – це головний девіз компанії. Про виробництво цукерок, оригінальні подарунки до свят, новинки та технології, ексклюзивні смаки, натуральні інгредієнти та добрі справи Ірина Михайлівна Петелицька розповідає в інтерв’ю для читачів журналу «People UA».
Довідка
Персона: Петелицька Ірина Михайлівна
Посада: директор «Торгово-виробничої компанії «ВОЛДІ» ТМ «Chocoboom»
Знак зодіаку: Козеріг (28 грудня)
Життєве кредо: у будь-якій життєвій ситуації залишатися Людиною
В дитинстві мріяла стати телеведучою
Важлива подія в житті – це успіхи дітей
Бізнес для неї – улюблена справа в поєднанні з класною командою
Вишукане дійство: театр
Історичне місце: Високий Замок у Львові
Класний фестиваль: Leopolis Jazz Fest
Незабутній концерт: різдвяний концерт гурту «Піккардійська Терція» та незрячих дітей з усієї України – «Казка на білих лапах»
Вражаючий музей: музей Сальвадора Далі у Барселоні
Улюблений фільм: «Титанік»
Музика: гурт «Океан Ельзи»
Книга: роман Айн Ренд «Атлант розправив плечі»
Aвто: Mersedes
Вид спорту: ковзани
Вид відпочинку: біля моря з цікавою книжкою та оглядовими екскурсіями
Страва: кіш з червоною рибою та броколі
Напій: мохіто
Ідеальний дім – це тепло, здорові рідні, посмішки і радість дітей, які розповідають про свої досягнення за день
Справжній смак життя – набрати на повні груди повітря, стоячи десь на височині. Подякувати Богу за те, що я є, що маю здорову родину, друзів та успішний бізнес.
People UA: Пригадайте, як усе починалося. З чого почався Ваш кар’єрний ріст? Ви пам’ятаєте смак першої цукерки Chocoboom?
Ірина Петелицька: Я завжди уявляла солодку фабрику, як у казці: все чітко працює, лінії налагоджені, хтось ці цукерки складає та з любов’ю запаковує і відправляє на полиці магазинів. Мені це дуже імпонувало, було цікаво, але реальність виявилася інакшою. Ми не відкривали бізнес з нуля, а придбали вже готовий проект. Після занурення в усі етапи виробництва, процеси виготовлення цукерок та сировини, зрозуміла: це не так просто, як я думала.
Що стосується смаку, то перша цукерка, яка мене заполонила, – це була кавова цукерка в білому шоколаді «День і ніч». Зараз вона називається «Piano coffee». Ми доопрацювали рецептуру, тепер наша кавова цукерка стала ще смачнішою. Переконана, тим, хто любить каву, дуже подобається.
People UA: На досвід яких фабрик-цукерень Ви рівнялися перед відкриттям власної?
Ірина Петелицька: Орієнтувалися і досі орієнтуємося на швейцарський бренд Lindt. Чому? Через високу якість, досконалі та інноваційні смаки, вдале поєднання інгредієнтів. Вони мають класичний асортимент, проте ніколи не зупиняються на досягнутому.
People UA: Сьогодні в моді екопродукція. З яких складників створені солодощі Chocoboom?
Ірина Петелицька: Інгредієнти, які ми додаємо при виробництві солодощів – натуральні. Наприклад, сухе молоко, горіхи, цукор, какао, а для фруктових цукерок використовуємо сублімовані сухі фрукти. Для нас дуже важливо, щоб продукція не шкодила здоров’ю людей, а особливо дітей, які є нашими найбільшими шанувальниками.
People UA: Яким чином обираєте сировину для продукції?
Ірина Петелицька: Головним чинником для нас є безпека продукції для здоров’я. Ми не купуємо напівфабрикати: глазур, начинки, вафлі. Усе виготовляємо самостійно. До вибору постачальників підходимо дуже відповідально. Інгредієнти, які замовляємо в постачальників, спочатку тестуємо на пробних партіях продукції і лише тоді, коли органолептичні та лабораторні показники в нормі, приймаємо рішення про закупівлю. Окрім цього, на кожну партію сировини робимо вхідний контроль якості. Важливо мати надійного та перевіреного постачальника, який має позитивну репутацію. Враховуємо філософію постачальника, щоб була сумісна із нашими принципам роботи.
People UA: Все менше і менше українців працюють за освітою після закінчення навчальних закладів. А хто Ви за фахом?
Ірина Петелицька: Я – філолог англійської мови та літератури, отримані знання зараз допомагають у переговорах та подорожах. Мені не потрібен перекладач, я володію іноземною мовою як у письмовій, так і в усній формі. А ще знаю: англійською мовою я домовлюся зі всіма:)
People UA: Ви відвідували іноземні фабрики-виробники різної продукції. Порівняйте українські солодощі, зокрема і ті, що випускає ваша фабрика, і закордонні. Чи є моменти, які б запозичили, аби вдосконалити виробництво?
Ірина Петелицька: На виробництвах в Україні, на жаль, я не була. Проте, якщо загалом порівнювати вітчизняні солодощі з іноземними, різниця, звісно, є навіть у інгредієнтах та смаках. Особливо мене вразила фабрика Zotter, яку я відвідала в Австрії. Виробництво здивувало не тільки сучасним обладнанням, але й технологічним процесом, де робиться все самостійно – починаючи від обсмажування какао-бобів до виготовлення начинок та глазурі. Ми також працюємо над тим, щоб автоматизувати виробничий процес, бо наразі виробництво обслуговує доволі велика кількість працівників. Проте це і плюс: наші цукерки зроблені з любов’ю. Щодо якісних характеристик цукерок, то ми прагнемо орієнтуватися на швейцарський бренд Lindt.
People UA: Українці виїжджають на заробітки. Цей факт не втішний як для державного сектору, так і приватного. Як долаєте таку перепону? Розкажіть про колектив фабрики «Chocoboom».
Ірина Петелицька: Так, це проблема для країни… Наша фабрика знаходиться на Волині, біля Луцька, що є досить близько до кордону. Тому багато людей їдуть працювати туди. Що стосується нашої сфери, то робота на шоколадній фабриці – сезонна, тобто маємо такі продукти, які влітку не дуже продаються, а, починаючи з вересня і до березня, споживачі більше їдять солодощів. Тому спостерігаємо такий процес, що працівники нашої фабрики виїжджають влітку працювати за кордон. Цей процес типовий для кожного підприємства прикордонних областей. Приємно, коли люди повертаються. Ми постійно працюємо над мотивацією людей: покращуємо умови роботи, підвищуємо заробітну платню, забезпечуємо доїзд, надаємо повний соцпакет. Можу сказати без сумніву, що зараз цей рівень мотивації достатній. Окрім цього, плануємо розпочати співпрацю з освітніми закладами смт. Колки, Маневичі та Луцька, щоб скеровували студентів на практику до нас на виробництво з подальшим їх працевлаштуванням.
People UA: Ви багато подорожували і подорожуєте. Яка країна найулюбленіша, після України, звісно?
Ірина Петелицька: Україна – це моя улюблена країна, однозначно. Наступною в цьому списку є Швейцарія. Я була там двічі, але вона встигла вразити своєю безпекою. Ще одна – Сполучені Штати Америки. Вона абсолютно інша, ніж Швейцарія і навіть Європа зокрема, адже там є відчуття стабільності. Відвідування Гранд-Каньйону було моєю мрією, яка, до речі, здійснилася цього року, коли я перебувала в Штатах. Надзвичайно захоплююче, неможливо через фото передати красу та велич національного парку. А ще Сінгапур. Там підвищена опіка про людей, які мешкають у ньому. Так, наприклад, мене вразило ось що: жінка, чоловік якої грає в казино, може показати фото адміністрації, аби його більше не пускали в заклад. І це діє. Відрадно, що держава зацікавлена у збереженні сімей своїх громадян.
People UA: Є улюблені солодощі з цих країн?
Ірина Петелицька: Якщо брати Штати, то це Kisses бренду «The Hershey». Я скуштувала їх ще років 15 тому, коли працювала у Львівському інституті менеджменту, і досі пам’ятаю їх цікавий смак. Тоді ми співпрацювали з американськими університетами і, власне, викладачі цих закладів привезли в Україну солодощі. Мені вони дуже сподобалися.
People UA: А яка цукерка найбільше смакує з асортименту Chocoboom?
Ірина Петелицька: «Piano coffee» – улюблена цукерка. Якщо брати з нової фруктової серії Chocoboom асорті, то це цукерка, до складу якої входить кавун, насіння чіа та м’ята.
People UA: Сьогодні Вашу продукцію можна придбати у всіх областях України. Експортуєте солодощі? Якщо так, то в яких країнах можна поласувати ними?
Ірина Петелицька: Співпрацюємо з Німеччиною, для місцевої торгової мережі робимо privat label. Невелику кількість продукції експортуємо до США. Цьогоріч беремо фокус на експортний напрям, думаю, що до кінця 2020 року географія країн, куди експортуємо солодощі ТМ Chocoboom, буде значно ширшою.
People UA: Є у компанії «Chocoboom» спецпропозиції? Наприклад, до Великодня, дня народження, 8 Березня, Дня Св.Валентина, новорічно-різдвяних свят?
Ірина Петелицька: Так, звісно. Ми виготовляємо подарунки до новорічно-різдвяних свят. До Дня всіх закоханих маємо романтичну цукерку «Romeo» у вигляді двох сердечок, з натуральною марципановою начинкою. На Новий рік мали три святкові пропозиції подарункових наборів як для дорослих, так і для дітей. Проводимо тематичні сезонні сейли або акції на окремі товарні групи. Також у нас діють пропозиції на кшталт «1+1=3» з безкоштовною доставкою до замовника. Якщо говорити про соцмережі, то ми проводимо цікаві конкурси, за перемогу в яких даруємо місячний запас солодощів. На кожне свято року маємо унікальну святкову пропозицію – мікс солодощів у дерев’яних тубусах. Ця пропозиція максимально індивідуалізована, адже на кришці тубуса можемо зробити креативний напис на запит покупця. Це наша ексклюзивна ідея, яка дуже подобається споживачам! Окрім цього, у Львові діє наш фірмовий магазин, де щотижня проводимо активності й дегустації.
People UA: По суті, вашою основною цільовою аудиторією є діти. Перш ніж випустити в продаж новий вид цукерок, даєте оцінити своїм маленьким критикам нову продукцію? І чи дослухаєтеся до оцінки?
Ірина Петелицька: Діти – велика частина нашої аудиторії. Тому стараємося їм догодити ))) Коли запускаємо новинки, я завжди приношу цукерки додому на дегустацію своїм дітям, а їх троє, тому смаки є досить різні. Я дослухаюся до порад дітей, інколи навіть проводимо голосування. Скуштувавши, вже аналізуємо, кому що подобається і що не до смаку. Також у нас заведено, що і кожен працівник, дотичний до процесу розробки новинок, отримує зворотній зв'язок від дітей після дегустації. Ми маємо професійну дитячу дегустаційну комісію!
People UA: ТМ «Chocoboom» виступила офіційним партнером Премії «Люди року-2019. Волинь» Вам як керівнику дісталася почесна місія вручити заслужену нагороду переможцю номінації «Юна гордість року» – суперфіналісту «Голос діти» Ярославу Карпуку. Ви вперше на такій події? Які емоції переповнювали Вас, озвучуючи зі сцени ім’я переможця. Яке значення для Вас має участь у цій престижній регіональній події в якості Почесного гостя?
Ірина Петелицька: На такій події я була вперше. Дуже вдячна організаторці Олені Бекеші, яка нас запросила стати партнерами. Щодо емоцій, то мене переповнювало в першу чергу хвилювання, коли потрібно було вийти на сцену та вручити Премію-нагороду в номінації «Юна гордість Волині», а ще – гордість за переможця Ярослава Карпука. Він такий харизматичний юний хлопець, але з сильним дорослим голосом. Коли він заспівав, в мене по шкірі бігали мурашки. Це було надзвичайно!
People UA: Як часто долучаєтеся до благодійності?
Ірина Петелицька: Ми долучаємося до благодійності впродовж року, тому що виробляємо такий продукт, який дарує емоції та задоволення як дітям, дорослим, так і людям похилого віку. Зазвичай, це сиротинці, також передаємо солодощі незрячим діткам, оселям з безпритульними людьми. Коли до нас звертаються, намагаємося підтримати усі благодійні акції, які потребують солодощів. Інколи,якщо є потреба, самі збираємо кошти і передаємо.
People UA: Chocoboom був солодким партнер «TEDxUCU 2019». Я думаю, вам 100% є що розказати.
Ірина Петелицька: Ми виступаємо партнерами «TEDxUCU» два роки поспіль: 2018 та 2019 роках. Пишаємося тим, що стали частинкою цього проекту. Відчувається, що в нас є талановита та розумна молодь.
А якщо брати окремо університет УКУ та всі заходи, які там відбуваються, є надзвичайно корисними та цікавими як для студентів цього ВНЗ, так і в цілому для молоді. Саме тому ми вирішили співпрацювати з такими проектами, бо мозок потребує глюкози завжди.
People UA: Чи можна прийти на екскурсію фабрикою? І як цезробити?
Ірина Петелицька: Якраз зараз готуємося до того, аби проводити екскурсії на належному рівні. Стратегічно це буде на безкоштовній основі, за попереднім записом на нашому сайті або за телефоном. Скоріше за все, запустимо перші екскурсії вже цього року. Ну а поки проводимо такі відвідини для студентів навчальних закладів харчової промисловості. Показуємо, як виглядає кондитерське виробництво.
People UA: Ірина Петелицька на роботі і вдома: це різні люди?
Ірина Петелицька: Вдома не можу бути такою, як на роботі, а на роботі не можу бути такою, як вдома. Дякувати Богу, з родиною можу відпочити і не бути керівником. Хоча, як кажуть мої хлопці, директорський стиль трохи зберігається. Найбільше люблю підтримувати, радити, навчати, допомагати своїм дітям, не керуючи. Коли вони були менші, ми бавилися з ними в сніжки і навіть, бувало, грали в футбол. Зараз граємо в настільні ігри: «Бізнес по-львівськи» та «Монополію». Це дуже цікаво, адже, граючи в такі серйозні ігри, я побачила своїх дітей з іншої сторони. До речі, любов до настільних ігор у нас корпоративна. Так, щокварталу ми організовуємо в компанії між працівниками гру «Світ громад». Ця гра дозволяє побачити нові аспекти особистості в кожному з колег та ще більше зблизити наш колектив.
People UA: «Ми творимо історію кондитерського мистецтва кожного дня та будемо продовжувати втілювати усі найамбітніші плани і надалі» – це вислів з Вашого сайту. І які ж зараз «найамбітніші плани»?
Ірина Петелицька: Завжди працюємо над самовдосконаленням. Окрім створення класичних смаків цукерок, виготовляємо цукерки з оригінальними поєднаннями. Нещодавно запустили декілька фруктових смаків цукерок: кавун-насіння чіа-м’ята, апельсин-полуниця, ще одна – вибухова карамель зі смаком коли. Зараз готуємо сюрприз для наших споживачів. Він вже на фінішній стадії, чекайте, скоро буде (посміхається).
Спілкувалася: Юлія Бокатенко. Фотограф: Ігор Федорів. Візаж та зачіска: Світлана Благітко
Волинська обл., Маневицький р-н, смт.Колки, вул. Грушевського, 9
тел.: +38(0332) 789 605
тел.: +(096) 770 72 72
Опубліковано "People UA" № 3(49) ВЕСНА 2020