Володимир Чайка

«Наш принцип – робити якісно»

М’ясопереробне підприємство, яке випускає продукцію під ТМ «Чайка», на ринку працює вже 28 років. Аби створити замкнутий цикл виробництва, господарю довелося стати аграрієм й збирати урожай на полях, виробляти комбікорм та стати фермером. У 2005 році власники заснувалифермерське господарство «Млинівська чайка», яке спеціалізується на вирощуванні свиней племінного репродуктора датської селекції. Підприємство не зупиняється на досягнутому й сьогодні вже має в господарстві пташники. Завдяки відмінній якості, екологічній чистоті та натуральності сировини підприємство тримає марку серед споживачів й до сьогодні. Про виробничі досягнення, модернізацію та амбітні плани у новому році розповідає засновник ФГ «Млинівська чайка» Володимир Чайка у ексклюзивному інтерв’ю для журналу «People UA»

 

Довідка

Персона: Чайка Володимир Миколайович

Посада: засновник ФГ «Млинівська чайка»

День народження: 28 січня

Життєве кредо: «У будь-яких життєвих обставинах залишатися Людиною»

Сімейний стан: одружений, виховує чотирьох дітей

В дитинстві мріяв стати пілотом

Важлива подія в житті – шлюб із Світланою

Бізнес для нього – це метод реалізації себе в суспільстві

Влада для нього – це шанс допомогти тим, хто цього потребує

Історичне місце: місце, де народився

Незабутній концерт: концерт духової музики

Феєричне шоу: музичний фонтан Дубай

Отримана нагорода: перемога в номінації «Людина року Рівненщини»

Улюблений фільм: «Знахар» (режисер Єжи Гофман)

Музика: класична

Книга: Біблія

Авто: Mercedes

Вид спорту: велоспорт

Вид відпочинку: полювання

Страва: український борщ

Напій: журавлиний морс

Ідеальний дім – це місце, в яке хочеться повертатися знову і знову

 

People UA: Володимире Миколайовичу, на ринку м’ясної продукції підприємство «Чайка» працює з 1997 року. Коли вирішили започаткувати власну справу, якими були перші кроки в галузі м’ясопереробного підприємства та чому обрали саме цю сферу діяльності?

Володимир Чайка: Ми з дружиною розпочинали виготовляти ковбасно-м’ясні вироби, коли на базарах та у магазинах був дефіцит з продуктами, тому великим попитом користувалася ковбаса. Раніше я працював на Млинівському м’ясокомбінаті, відповідно мав досвід. Спочатку народилася ідея, просто цікаво було cпробувати, що з того вийде. Розпочинали з маленького, перший цех побудували в дворі власного будинку. Ковбаса виходила доволі смачна, і людям дуже сподобалася. Від державної служби ми отримали дозволи на виробництво продукції, працювали, по суті, вдома, а у грудні 2001 року ми вже мали приміщення для виробництва. 

People UA: Ви з дружиною Світланою викупили на околиці Млинова тваринницький комплекс, реконструювали його, доглядаєте свиней для потреб власного виробництва. Коли виникла потреба у створенні місця для утримання тварин? 

Володимир Чайка: Пригадую, як наступали новорічно-різдвяні свята, а ми не могли ніде придбати м’яса для виготовлення ковбаси, яку так чекали люди. Ця ситуація підштовхнула нас у 2005 році заснувати фермерське господарство «Млинівська чайка», яке спеціалізується на вирощуванні свиней племінного репродуктора датської селекції. Позитивні зміни дозволили суттєво підвищити якість сировини, яка використовується у ковбасно-м’ясному виробництві.

People UA: У комплексі фермерського господарства «Млинівська чайка» переважають породи свиней «Ландрас», «Йоркшин», «Дюрок» із Данії. Чому саме з цієї країни привезені тварини?

Володимир Чайка: Данія – флагман в світі по батьківських лініях свиней. Кажуть, що найкращі свині – це датські. В них найбільший приплід на гніздо, найкращі показники по виходу м’яса, конверсія корму (складний індикатор успішної роботи ферми, необхідний для оцінювання собівартості виробництва).

People UA: Володимире Миколайовичу, чому з часом стали займатися аграрною діяльністю?

Володимир Чайка: Коли взяли ферму, потрібно було чимось годувати тварин, був дефіцит корму, відтак почали обробляти поля та садити зернові культури для відгодівлі свиней. Сьогодні на 3500 гектарах полів садимо кукурудзу, пшеницю, ячмінь, сою, соняшник, ріпак. Урожай використовуємо як для власного фермерського господарства, так й продаємо, експортуємо за кордон. На даному етапі розвитку підприємства, окрім тваринницьких комплексів із свиньми, маємо пташники, де вирощуємо курчат у своєму господарстві.

People UA: Через декілька років від початку діяльності на Вашому підприємстві було проведено технічне переоснащення із заміною застарілого обладнання на високопродуктивне. На підприємстві фактично замкнуте коло виробництва (у вас є фермерське та аграрне господарство, свій забійний та ковбасний цехи тощо). Яке технологічне обладнання використовуєте в роботі сьогодні?

Володимир Чайка: Працюємо на іноземному обладнанні, купуємо переважно нове устаткування. Наразі виробництво модернізоване сучасним обладнанням відповідно до сертифікації HACCP.

People UA: Володимире Миколайовичу, Ви закінчили Рівненський кооперативно-правовий коледж, за фахом Ви технолог харчової промисловості, чи допомагають зараз Вам отримані знання в процесі керування підприємством?

Володимир Чайка: Окрім цієї спеціальності, маю диплом фінансиста, а також юридичну освіту. Як технолог харчової промисловості, я виконую роль головного дегустатора на підприємстві. Після кожного нового виробленого зразка продукції смакую та оцінюю, а тоді даю практичні поради щодо змін на краще, приймаю рішення, чи запускати у виробництво новий продукт.

People UA: Найголовніше, чим керується у роботі підприємство «Чайка», – інтересами споживача. Які основні преваги ковбасно-м’ясної продукції підприємства?

Володимир Чайка: «Чайка» – це торгова марка, якій довіряють споживачі, адже знають, що наша продукція створена з натуральних інгредієнтів. Наш принцип – робити якісно, бо те, що ми виготовляємо, з дитинства їли наші діти, а тепер споживають внуки. Навіть найдешевша продукція створена з натуральної сировини.

При виборі спецій і прянощів для ковбасно-м’ясних виробів враховується їх натуральність і відповідність сертифікатам якості. На підприємстві не використовуються соєві замінники м’яса, ароматизатори, хімічні підсилювачі смаку та будь-які консерванти. Саме тому у продукції ТМ «Чайка» короткі терміни придатності.

Широкий асортимент, відмінна якість, екологічна чистота, власна база сировини роблять продукцію підприємства конкурентоспроможною на українському ринку та дозволяють нам тримати марку.

People UA: Які спеції додаєте при виробництві для підсилення смаку продукції?

Володимир Чайка: У виробництві ковбасно-м’ясної продукції використовуємо тільки натуральні спеції. Ми не вирощуємо спеції, а закуповуємо їх в різних країнах та робимо свої суміші із спецій. На підприємстві є спеціальна спеційна кімната, на якій кваліфікований спеціаліст складає рецептуру сумішей спецій.

People UA: Володимире Миколайовичу, чи використовуєте при виробництві хімічні добавки?

Володимир Чайка: При виробництві м’ясної продукції акценти ставляться на використання домашніх технологій, які відповідають ДСТУ, а також власно розроблених технічних умов, де практично до мінімуму зведено використання будь-яких не натуральних добавок. Я не прихильник технологій, де із 100 кг сировини вийде 120 кг готової продукції, адже це здоров’я моє, моїх рідних, друзів і всіх, хто споживає нашу продукцію…

People UA: Контроль якості є одним із найважливіших елементів діяльності виробництва. Як регулюєте контроль над якістю виробництва? Чи маєте власну лабораторію, чи перевіряєте її в стандартметрології?

Володимир Чайка: Справді, така сумлінна справа нелегка і вимагає постійного контролю. Якість продукції контролюється незалежним офіційним лікарем ветеринарної медицини і міжрайонною лабораторією ветеринарної медицини. Також у нашого підприємства підписаний договір з державною лабораторією. Раз в 10 днів ми даємо зразки у Млинів, і раз на два тижні – у Рівне. Тоді отримуємо результати і кожного разу оновлюємо їх. Уся продукція виготовляється згідно програми безпечності та якості харчової продукції, із свіжої сировини та в чіткій відповідності до вимог нормативних документів. Ковбасно-м’ясна продукція ТМ «Чайка» не містить ГМО, що підтверджують протоколи лабораторних досліджень. Для нас інтереси споживача завжди на першому місці.

People UA: На сьогоднішній день освоєно виробництво понад 100 видів ковбасно-м’ясних виробів. Розкажіть коротко про асортимент виробництва підприємства «Чайка». Чи є рецептури, які зберігаєте у таємниці?

Володимир Чайка: Усі рецепти зберігаємо у секреті, вони у нас навіть задокументовані. Рецепти перевірені роками, вони розроблені нашим технологом, відтак маємо технічні вимоги. Ми першими почали виготовляти сосиски з сиром, освоїли виробництво таких варено-копчених ковбас, як «Свинна» і «Баликова», а також печені м’яса та ковбаси. Проте ми їх не запатентували і на сьогоднішній день зустрічаємо в асортименті інших виробників. Раніше наша продукція продавалася на ринку під назвою «Млинівські ковбаси», бо торгова марка «Чайка» зареєстрована лише у 2010 році. Усі знали, що саме ці ковбаси не лише смачні, а й якісні.

People UA: Де на сьогоднішній день можна придбати продукцію ТМ «Чайка»?

Володимир Чайка: Наша ковбасно-м’ясна продукція представлена в магазинах міст Західної України: Луцьку – просп.Молоді, 15 та Волі 19; Рівному – вул.Здолбунівська кіоск 23 (Ринок Дикого); Тернополі – вул.Степана Бандери 96, вул.15 Квітня ринок ОРІОН; Дубні – ринок Козацький, ринок Млинівський; Острозі – вул.Лесі Українки 2; Шепетівці – вул.Героїв Небесної Сотні 25а, Старокостянтинові – Алея Хохтів 18, вул.Острозького 34.

People UA: Дайте практичні поради читачам, як серед широкого асортименту на полицях обрати якісну ковбасно-м’ясну продукцію?

Володимир Чайка: В першу чергу рекомендую звертати увагу не на обгортку, а на склад, якість продукції і терміни придатності. Натуральні ковбасно-м’ясні вироби не повинні мати великих термінів придатності. Проте при виборі варто врахувати, що різна продукція по-різному зберігається та має різні терміни придатності. Наприклад, «Московська» та «Салямі» зберігаються значно довше, ніж сосиски чи «Лікарська ковбаса».

People UA: Що для Вас є найбільшим досягненням ТМ «Чайка»?

Володимир Чайка: Ми не опускаємо нашу планку з виготовлення якісної продукції, і це найголовніше наше досягнення.

People UA: Діяльність підприємства відзначена нагородою Президента України. Продукція є переможцем Всеукраїнського конкурсу якості продукції «100 кращих товарів України» у номінації «Продовольчі товари 2011-2015рр.». А у 2017 році ТМ «Чайка» отримала перемогу в номінації «Торгова марка року» в рамках Премії «Люди року Рівненщини». Яке значення для Вас має суспільне визнання?

Володимир Чайка: Перемоги мотивують рухатися вперед. Суспільне визнання дає впевненість, що продукція виготовляється добросовісно та на високоякісних засадах.

People UA: Володимире Миколайовичу, розкажіть про трудовий колектив ФГ «Млинівська чайка».

Володимир Чайка: На фермерському господарстві «Млинівська чайка» працює більше сотні людей, якщо врахувати сезонні роботи на полях. На виробництві більш-менш усе автоматизовано, тому люди мають зручний графік роботи та вихідні. На підприємстві сформувалася дуже дружня та унікальна команда, над цими людьми не потрібно стояти та контролювати їх роботу. Це трудовий колектив, якому довіряєш.

People UA: Керує виробництвом досвідчений технолог Ігор Лукащев. Яку роль відіграє технолог на підприємстві? 

Володимир Чайка: Цей технолог працює з перших днів заснування виробництва й до сьогодні, я дуже поважаю його працю і вдячний за відданість. Ігор Лукащев керує усіма процесами виробництва: контролює якість продукції, слідкує за рецептурами і навіть будує колективні взаємини.

People UA: Надійною опорою у всіх Ваших справах є дружина Світлана Дмитрівна, яка у всьому підтримує і допомагає Вам. Як розділяєте обов’язки та чим безпосередньо опікується пані Світлана?

Володимир Чайка: Світлана стала надійним керівником на підприємстві. Вона контролює усі підрозділи виробництва, виконує роботу з документами та фінансами, займається закупкою сировини та продажами ковбасно-м’ясної продукції, зернових культур, курчат та свиней. Дружина щодня надихає мене на розвиток та нові звершення.

People UA: У Вас є досвід депутатської діяльності, Ви – депутат Рівненської обласної ради, а дружина Світлана – депутат Дубенської районної ради. Які з Ваших проєктів були втілені у життя?

Володимир Чайка: Чимало зроблено для рідного краю, зокрема освітлення, дороги, реконструкція і будівництво приміщень громади, організація і фінансування літніх християнських таборів. Приймаємо багато звернень від людей й в міру своїх можливостей допомагаємо кожному.

People UA: У Вас успішний сімейний бізнес, а Ваші діти працюють разом з Вами? Чи цікавиться робочим процесом підприємства «Чайка» син Назар? Чи є в нього бажання продовжити справу батьків?

Володимир Чайка: Бог подарував нам четверо прекрасних дітей та п’ятеро внуків. Старша дочка займається кондитерством, менша – підприємець, ще одна – працює у Луцькій районній лікарні. Син Назар навчається у двох університетах на економічній та юридичній спеціальностях. Змалку і донині я залучаю його у всі виробничі процеси у всіх сферах діяльності. Сьогодні він вже працює бухгалтером на ФГ «Млинівська чайка» та має свій власний магазин.

People UA: Як проводите вільний від роботи час? Чи маєте хобі?

Володимир Чайка: Вдома відпочиваю душею. Люблю приготувати якусь унікальну страву, щоб пригостити рідних, друзів та колег. Постійно збираємось в неділю з друзями, спілкуємося та разом співаємо. Обожнюємо подорожувати родиною. Ми з дітьми можемо прийняти рішення, що їдемо в гори кататися на лижах за 5 хвилин, і за годину зібратися та вже бути в дорозі.

Щодо хобі, то щосуботи я на полюванні під час мисливського сезону. Очолюю мисливсько-рибальську громадську організацію «Лань», товаришую з багатьма людьми Західної України, які мають таке ж хобі.

People UA: Традиційне питання від нашого журналу: в чому Ваш секрет успіху?

Володимир Чайка: В усьому завдячуємо Богу і Його благословінню, і без Нього не було б нічого. Важливо також відчувати себе потрібними у суспільстві, сім’ї та родині.

People UA: Які задуми вдалося втілити в життя нещодавно, зокрема у 2020 році? Та які цілі ставите перед собою у 2021 році?

Володимир Чайка: Раніше ми вчилися вирощувати свиней, працювати на полях, а віднедавна почали займатися й пташками. Адже два роки тому придбали на аукціоні

птахокомплекс, який знаходився у вкрай занедбаному стані. Сьогодні ми знаходимося на новому етапі: вчимось вирощувати курчат, яких на даний момент 150 тисяч у господарстві «Млинівська чайка». У 2021 році прагнемо зробити модернізацію свиноферми та запустити повноцінну роботу усього птахокомплексу.

People UA: Що б хотіли побажати людям у Новому році?

Володимир Чайка: Зичу всім здоров’я і Божих благословінь. Хочеться, аби в Україні закінчилася війна та була стабільність. Нехай у Новому 2021 році люди отримають мир у серці та радість у душі. Насолоджуйтесь життям, а ми вам в цьому допоможемо. Адже кожен покупець виробів з торговою маркою «Чайка» відчує справжній смак українських ковбасно-м’ясних виробів, тому що це чудове поєднання натуральної сировини, ароматних спецій і турботи про споживача.

Спілкувалася: Олена Бекеша. Фотограф: Марія Чайка

ФГ "Млинівська чайка"

Рівненська обл., Млинівський р-н.

с. Маслянка, вул. Дубенська 4

тел.: (0365) 963315, (050) 5454832

https://www.facebook.com/profile.php?id=100039145479954

 

Опубліковано "People UA" № 5(51), грудень 2020