«Улюблена справа повинна починатися з любові та йти від самого серця»
18 років неподалік Луцька функціонує потужне підприємство «ІДНА», яке заснували двоє братів – Сергій та Володимир Голуби. Сьогодні сільськогосподарське ТзОВ «ІДНА» виготовляє у ковбасному цеху близько 100 видів ковбасних виробів, а на консервному заводі робить єдину в Україні консервовану ковбасу. Підприємство утримує ферми, на яких вирощують 5 тис. свиней, 500 тис. курей, 800 корів, яких годують кормом, виготовленим на власному комбікормовому заводі, а сировину для годування тварин (пшеницю, кукурудзу, буряк…) вирощують на 2 тис. гектарах землі. Про оригінальну продукцію, становлення сімейного бізнесу, розвиток фермерського та аграрного господарства, потужності компанії розповідає в ексклюзивному інтерв’ю генеральний директор СГ ТзОВ «ІДНА» Володимир Голуб.
Довідка
Персона: Голуб Володимир Кузьмич
Посада: генеральний директор СГ ТзОВ «ІДНА»
Знак зодіаку: Козеріг (ДН: 25 грудня)
Життєве кредо: бути щасливим!
Сімейний стан: одружений, 2 дітей
В дитинстві мріяв стати космонавтом
Важлива подія в житті: народження дітей
Бізнес для нього – це все
Влада для нього – це нічого
Вишукане дійство: обжинки (збір урожаю)
Історичне місце: замок Любарта
Класний фестиваль: «Бандерштат»
Незабутній концерт: гурту «Скрябін»
Вражаючий музей: HarlandSandersCafé andMuseum, Музей «KFC», Корбін, штат Кентуккі
Феєричне шоу: Мулен Руж в LeParadisLatin
Отриманий титул: заслужений працівник сільського господарства
Улюблений фільм: «Любов у великому місті»
Музика: меломан
Книга: Карл Маркс «Капітал»
Авто:Mercedes-Benz
Вид спорту: великий теніс
Вид відпочинку: влітку – пасивний, взимку – активний
Страва: сало
Напій: ситро
Ідеальний дім – це мій дім
Справжній смак життя – це свобода
People UA: Володимире Кузьмичу, розкажіть, як починали свою кар’єру, де навчалися, ким раніше працювали, як потрапили в бізнес і створили СГ ТзОВ «ІДНА»?
Володимир Голуб: Ми разом із братом родом із простої сім’ї. Після закінчення школи я навчався у Луцькому технікумі, служив в армії у Казахстані. В молоді роки займався багато чим: був і директором магазину, продавав м’ясо на ринку, згодом разом із братом відкрили бар. Потім познайомився з дружиною і закохався, одружилися, народилася дочка. Згодом надійшла пропозиція придбати ковбасний цех в селі Острожці – і ось ми з братом стали його власниками, почали робити ковбасу. Пам’ятаю, як ми з Сергієм завантажували та відвантажували продукцію на початках. Згодом Їздили по всій Україні в пошуках потенційних покупців. Попит на нашу продукцію збільшився й потрібно було більше сировини. Це підштовхнуло нас створити ферми. На території Острожця ще з радянських часів був консервний завод, який ми відновили й відкрили ще один ковбасний цех. На фермі вирощували свиней та корів, але їх, звісно, потрібно годувати. Це мотивувало нас робити комбікорм, тому вирішили розвивати аграрний напрямок. Сьогодні ми вирощуємо пшеницю, кукурудзу, буряк та інші культури, якими годуємо тварин у господарстві. З часом почали будувати для курей пташники, які добудовуються кожного року. Потім постало питання про утилізацію, це, до речі, болюче питання для багатьох. У Білорусії ми придбали завод, який переробляє відходи у високобілкову добавку до корму без викидів у атмосферу. Тобто утилізат не зливається, а стерилізується, добавляються зернові культури (пшениця і кукурудза) та проходить два температурні режими обробки. У підсумку хочу сказати, що ми досягнули повністю замкненого циклу виробництва.
People UA: Чому Ваше підприємство називається «ІДНА»?
Володимир Голуб: У 2002 році ми з братом Сергієм відкрили бізнес, який вирішили назвати на честь своїх дітей, це абревіатура із перших літер імен: Ірина, Дмитро, Настя і Андрій.
People UA: СГ ТзОВ «ІДНА» – це сімейний бізнес. Усі рідні працюють в одній компанії, що є рідкістю в наш час. Чи були у дітей думки реалізовуватися в іншій сфері? Чи все-таки, без варіантів, діти змалку прагнули продовжувати справу батьків?
Володимир Голуб: У спадкоємців завжди була можливість рухатись в іншому напрямку і вибирати діяльність до душі. Ми ніколи не змушували наших дітей робити те, чого вони не хочуть, бо вважаємо, що улюблена справа повинна починатися з любові та йти від самого серця.
Змалку на вихідних завжди привозили малечу на поля та ферму, розказували і показували, як усе працює у господарстві. Вони відвідували виробництво, і ми навіть вчили їх крутити сардельки в цеху. Діти у дитинстві полюбляли рахували курчат, а зараз вони одним поглядом можуть визначити, звісно, приблизно, їх кількість та вік. З часом з’являлося ще більше знань.
У дитинстві та у підлітковому віці вони займались різними видами спорту, танцями, вокалом і навіть знімали професійні кліпи. Наші діти – такі різні та всесторонньо розвинуті. В якийсь момент постало питання, ким вони хочуть стати. Згодом вирішилинавчатись в університетіхарчовихтехнологій та продовжити справу батьків.
People UA: Які обсяги аграрного та фермерського господарства на підприємстві «ІДНА»?
Володимир Голуб: Тваринницькі ферми підприємства нараховують близько 500 тис. курей, 5 тис. свиней, 800 корів. У 2020 році на 2000 гектарах землі було посаджено 6 зернових культур.
People UA: Як змінилося СГ ТзОВ «ІДНА» за 18 років своєї діяльності? Ви досягнули вже всього, чого прагнули, чи все-таки ставите нові цілі перед компанією?
Володимир Голуб: Протягом 18 років «ІДНА» розвинула ковбасний цех та сучасне виробництво. Зараз підприємство не лише виробляє ковбасно-м’ясну продукцію, а й обробляє поля, вирощує корм для тварин, виготовляє комбікорм, утримує ферми. У 2002 році на підприємстві працювало всього 7 людей, на даний момент штат налічує більше 100 працівників.
Сьогодні СГ ТзОВ «ІДНА» – це потужна машина, кожна деталь якої може працювати окремо, але доповнювати одна одну. Це дійсно механізм, який працює як годинник і не зупиняється, не важливо – свята чи вихідні. Підприємство буде працювати, допоки буде натхнення у людей, які хочуть цього, допоки люди «їдять, щоб жити».
Вважаю, що піку свого розвитку ще не досягнуто. Попереду – втілення багатьох амбітних цілей, які з’являються щодня і мотивують рухатись вперед. У нас –молода команда, яка завжди вчиться і розвивається. Ми прагнемо збільшити асортимент продукції та обсяги виробництва. Підвищення іміджу компанії та формування високого рівня довіри споживачів. Постійно розробляємо нові види ковбасних виробів, що відповідають державним та міжнародним стандартам. У майбутньому плануємо виробництво згущеного молока, оскільки на наших фермах є своє молоко.
People UA: Якою ексклюзивною продукцією приваблює «ІДНА» гурманів та поціновувачів ковбасно-м’ясних виробів?
Володимир Голуб: Ексклюзивний продукт підприємства «ІДНА» – ковбаса у консервах. Нещодавно ми стали першими в Україні, хто отримав патент на виробництво консервованої ковбаси. Така ковбасавже давно популярна в інших країнах, таких як США та Німеччині.В нашій країні ми почали її виготовляти випадково. Так склалося, розпочинаючи будівництво ще одного пташника, у землі відкопали бочку ковбаси у смальці. Історично наші пращури складали ковбасу у банки зі смальцем, аби їжа довго зберігалася. Виробництво ковбаси в банках – вікова традиція, яку нам вдалося відновити, і сьогодні це передова технологія.
Консервована ковбаса – це так зручно, коли завжди є їжа і не потрібно хвилюватися, що вона зіпсується. Дедалі люди намагаються спростити собі життя, приготувати щось смачненьке і водночас швидко. Ми вирішили трішки допомогти у цьому споживачам. Ми виготовляємо натуральну продукцію вищої категорії (м’ясо і спеції), яка не зіпсується без холодильника чи при різних погодних умовах. Придбавши консервовану ковбасу, вона зберігатиметься декілька років і в будь-який момент Ви зможете відкрити її і з’їсти. Тільки подумайте, для чого чоловікам на рибалку чи полювання брати безліч їжі, яку потрібно довго готувати, якщо можна взяти банку ковбаси і посмакувати нею на природі,не прикладаючи зусиль?! Уявіть, що Ви у дорозі з дитиною, можете погодувати малечу консервованими сосисками «Карапузики в розсолі», які не потрібно розігрівати.
People UA: Розкажіть про асортимент виробництва підприємства «ІДНА». За якими особливими рецептами виготовляється ваша продукція? Чи є рецептури, які зберігають у таємниці?
Володимир Голуб: «ІДНА» виготовляє близько 100 видівковбасних продуктів, але на цьому ми не зупиняємося і постійно працюємо над розробкою нових ковбасних виробів.
Вартододати, щочимпростіший рецепт, тимсмачніша ковбаса.Рецепти «Домашньої» доволі простий (свинина, сало, зерна гірчиці, перець, сіль), його запозичили у мам і бабусь. А ось виробництво ковбаси в банках тримаємо у таємниці.
People UA: В чому перевага ковбасної продукції СГ ТзОВ «ІДНА»?
Володимир Голуб: Головна відмінність і конкурентна перевага компанії «ІДНА» – це замкнутий цикл виробництва. Наша продукція виготовляється із натуральних інгредієнтів, тобто використовуємо лише власну сировину. У господарстві є птахофабрики та ферми, а на сільськогосподарських плантаціях вирощуються кормові культури. Відтак кінцевий споживач отримує натуральний продукт.
СГ ТзОВ «ІДНА» володіє потужною технологічною базою. Компанія має свої м'ясопереробні цехи з новітнім обладнанням. Лінії виробництва автоматизовані, що значно спрощує роботу персоналу. Регулярно проводяться лабораторні дослідження, досвідчені технологи ретельно перевіряють якість виробів.
Ми виробляємо широкий асортимент продукції,орієнтуємося на державні стандарти і використовуємо традиційні рецепти.
Важливою перевагою є й доступнаціноваполітика, кожналюдинамаєзмогупридбати те, що бажає. Ми прагнемо, щоб нашу продукціюспробувалиусі та полюбили її так, як любить кожен, хтопрацює на підприємстві.
People UA: Є такий жарт «Чому ваша ковбаса така дорога? – «Тому що ми її не з туалетного паперу робимо!». Жарти жартами, а виробництво ковбасних виробів Вашої торгової марки чим відрізняється від інших? Яку сировину та спеції використовуєте для виготовлення ковбасно-м’ясної продукції?
Володимир Голуб: «ІДНА» виготовляє продукцію із м’яса тварин, вирощених на своїх фермах, і годує їх власним вирощеним зерном.
У виробництві додаємо натуральні спеції та витяжки з них, екстракти, різні ізоляти... Бездоганного смаку продукції додають свіжий чи висушений часник, лавровий лист, кмин, паприка, перець чилі, сухе молоко. В багатьох наших ковбасах використовується звичайний чорний перець в горошку та гірчиця в зернах або перець та гірчиця, які самостійно мелемо. Аби створити більш насичений колір ковбаси, додаються натуральні барвники, які зроблені на основі кошенілі – це природний барвник густого червоного кольору.
Ринок спецій різноманітний та великий.
People UA: На сьогоднішній день м’ясна продукція має широкий асортимент, підкажіть, як cпоживачу правильно обирати якісні ковбасно-м’ясні вироби?
Володимир Голуб: Як виробник, я рекомендую споживачам в першу чергу читати етикетку, ознайомитися із складом, ґатунком, вартістю вироба. Хороша ковбаса не може коштувати вдвічі дешевше, ніж м’ясо.
People UA: Де можна придбати продукцію «ІДНА»?
Володимир Голуб: У місті Луцьку продукція представлена на полицях у мережі супермаркетів «Там-Там», а також її можна знайти у супермаркетах «Наш край» під ТМ «SPAR». В планах реалізовувати ковбасу в банках на АЗС та в мережевих супермаркетах.
People UA: Чи маєте фірмові магазини?
Володимир Голуб: Маємо фірмовий магазин поряд заводу. Розглядаємо можливість відкриття мережі корпоративних магазинів.
People UA: Підприємство отримує перемоги в різноманітних конкурсах. Яке значення має для Вас визнання в суспільстві та нагороди підприємства?
Володимир Голуб: Немає ТОП-ової відзнаки, і цього не потрібно, варто завжди працювати над новими досягненнями та цілями. Головна ціль – зробити якісно і смачно. Мої рідні пишаюся, що цьогоріч я отримав від президента Володимира Зеленського посвідчення про присвоєння почесного звання «Заслужений працівник сільського господарства України».
People UA: Який він – колектив підприємства «ІДНА»?
Володимир Голуб: Компанія «ІДНА» – це сім’я. Ми святкуємо дні народження, їздимо разом відпочивати по Україні абож за кордон.
People UA: Пригадайте якийсь кумедний, курйозний робочий випадок.
Володимир Голуб: Був у нас такий випадок, коли переплутали етикетку на консервовану банку.
People UA: Кажуть, бізнес – це жорстока гра, чи змінив Вас бізнес? І якими рисами характеру володієте Ви?
Володимир Голуб: Я такий, який я є. Добрий, але водночас вимогливий, знаю ціну часу, розумію, кому варто приділити увагу, та при будь-яких обставинах прагну не втрачати почуття гумору.
PeopleUA: Важливі історичні етапи розвитку відбувалися на підприємстві «Ідна» у 2002, 2006, 2007, 2008, 2012. Який, на Вашу думку, рік став визначним для підприємства «ІДНА» і чому?
Володимир Голуб: Коли діти прийшли працювати на підприємство – це був найважливіший етап розвитку підприємства. Приємно, коли діти цінують справу життя своїх батьків і отримують задоволення від роботи. На підприємстві ми бачимося рідко, адже кожен виконує свої справи та обов’язки,тому обговорюємо деякі робочі моменти вдома.
People UA: Дайте пораду для підростаючого покоління. На що варто звернути увагу молодим людям, аби досягти успіху?
Володимир Голуб: Вчитись, вчитись і ще раз вчитись! І, звісно, мати бажання і відчувати жагу до справи. Потрібно прикласти максимум зусиль, щоб бути профі.
People UA: Робота – це, звичайно, добре, але відпочивати також потрібно. Як любите проводити дозвілля?
Володимир Голуб: На вихідних ми із сім’єю, зазвичай, їздимо відпочивати на природу, смажимо м’ясо та ковбаски, купаємось, граємось з нашим домашнім улюбленцем, проводимо вільний час на природі. Полюбляємо також ходити в кіно, караоке, ресторан, на шопінг.
People UA: Традиційне питання від нашого журналу. У чому секрет Вашого успіху?
Володимир Голуб: Секрет успіху в жінці. Дружина – це натхнення, опора, найкращий друг. Це усе. Вона мама наших дітей, найгарніша жінка, яка найсмачніше готує, завжди чекає і підтримує. Кожен крок з нею веде до чогось більшого і грандіозного.
People UA: Що побажаєте українцям в День Незалежності України?
Володимир Голуб: Бути незалежним ні від кого і ні від чого!
Спілкувалася: Олена Бекеша
СГ ТзОВ «ІДНА»
Рівненська обл., Млинівський р-н., с.Острожець, вул.Центральна,3
+380 67 361 17 91
www.idna.com.ua
idnaglobal@ukr.net
Опубліковано "People UA" № 4(50) літо 2020